اخیرا ودر اقدامی ناجوانمردانه ، درفضای خاکستری وبی هویت برخی شبکه های اجتماعی موبایلی، ودر مطالبی سخیف ، سراسر کذب وغیر مستند، نسبت به وزیر سابق فرهنگ وارشاد اسلامی ، تهمت هایی ناروا ؛نسبت داده می شود.
کد خبر: ۳۲۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰ 03 November 2016
به گزارش تابناک ایلام خداداد ابراهیمی در مطلبی تحت عنوان" آبرویت را می ریزم ،یعنی خونت را می ریزم به بررسی اتهامات اخیر در فضای مجازی نسبت به وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی سابق پرداخته است ،دراین مطلب آمده است :
دلت سخت می گیرد وقتی می بینی ومی شنوی که در روز روشن، خیلی سهل وساده، به ناحق قتلی رخ می دهد وخونی ریخته می شود و رادی و رادمردی رنگ می بازد وناکسی وناجوانمردی ، درلفافه تزویر ، یکه تازی می کند وهتک حیثیت مومنان مدام اتفاق می افتد وآبروی مردم باخیره سری به مخاطره می افتد.
"آبرویت را می ریزم" ، یعنی خونت را می ریزم.
و هر روز چه خون هایی، بی محابا و با وقاحت ریخته می شود و قاتل وقاتلان شخصیت ها، آزادانه درجامعه جولانی ناجوانمردانه دارند و بی محکمه ومحاکمه، بی پرداخت دیه ، به قانون وفرامین مکتب اسلام ودستورات قرآنی، پوزخند می زنند وهمچنان ابرهای تیره بهتان وهتک حیثیت مومنان ، ساحت روشن جامعه مارا تیره وتارمی کند.
اخیرا ودر اقدامی ناجوانمردانه ، درفضای خاکستری وبی هویت برخی شبکه های اجتماعی موبایلی، ودر مطالبی سخیف ، سراسر کذب وغیر مستند، نسبت به وزیر سابق فرهنگ وارشاد اسلامی ، تهمت هایی ناروا ؛نسبت داده می شود.
این درحالی ست که این امر ازدیدگاه اسلام ودستورات قرآنی به شدت نکوهش شده است.

امام صادق (ع) در همین راستا می فرماید:
خداوند در زمین پنج حریم دارد:
 حریم پیامبر (ص)، حریم اهل بیت (ع)، حریم قرآن، حریم کعبه و حریم مؤمن.
حرمت وحریم مؤمن تا اندازه­ای است که مال او نیز چون خونش محترم است. از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که فحش دادن به مؤمن موجب فاسق شدن انسان خواهد شد و جنگ با مؤمن مانند کفر است و خوردن گوشت او (یعنی غیبت) گناه بوده و مال او نیز چون خون او دارای حریم و احترام می باشد.
طبیعتاً اگر مال او چنین احترامی داشته باشد، آبرویش که ارزشمندتر از مال است، نیز باید دارای چنین حرمتی باشد.
ازسوی دیگر براساس نص آیات شریف قرآنی و احادیث شریفه جای ملامت و سرزنش است كه انسان شایعات دروغین را بشنود و سكوت اختیار كند تا چه رسد به اینكه خود آگاهانه یا ناآگاهانه عامل نشر آن بشود. جالب اینكه در آیاتی به جای اینكه تعبیر كند شما دربارة متّهم به این تهمت باید حسن ظن داشته باشید، می گوید: ‌
شما نسبت به خودتان باید حسن ظن می داشتید، این تعبیر چنانكه گفتیم اشاره به این است كه جان مؤمنان از هم جدا نیست و همه به منزلة نفس واحدند و اگر اتهامی به یكی از آنها متوجّه شود و آبروی او بریزد، گویی به همه متوجّه شده است و آبروی همه از بین رفته است. و اگر عضوی را روزگار به درد آورد قراری برای دیگر عضوها باقی نمی ماند و همانگونه كه هر كس خود را موظّف به دفاع از خویشتن در برابر اتّهامات می داند باید به همان اندازه از دیگر برادران و خواهران دینی خود دفاع كند. و این كه تكیه بر روی ایمان شده اشاره به این است كه ایمان صفتی است كه می تواند مانع و رداع در برابر گمان های بد باشد.
یادآور می شود که وزیر مذکور درواکنش صریح  به خبر دروغ پشت پرده استعفایش  گفته است:
 یک کانال خبری که از سوی یک آقازاده در خارج از کشور اداره می شود ، ادعاهای دروغی درباره پشت پرده استعفایم مطرح کرده است
متاسفانه در جمهورى اسلامى دروغگويى، افترا و بازى كردن با آبروى افراد و مسؤلان به صورت يك بيمارى واگير در آمده وهيچكس نيز با آن برخورد نمي كند . شبكه هاى مجازى بى هويت و بى نام و نشان نيز در اين زمينه پيشتاز هستند و جريانات سياسى نيز با انگيزه هاى خاص خود بدون تحقيق به اين مسايل دامن مي زنند از اينهمه بى تقوايى فقط به خدا پناه می بريم خداوند جمهورى اسلامى ايران را از شر اين نا آگاهان نجات دهد
جان سخن اینکه علاوه بر پیشگامی اصحاب قلم و رسانه ها ، پیگیری قضایی مسببان نشر ناهنجاری های اخلاقی و افترا وتهمت و ترور شخصیت ها از وظایف ذاتی قوه قضائیه ونیز ومتولیان نهادهای مروج فریضه امر به معروف ونهی ازمنکر است. چنانچه هرکدام از این متولیان دراین راستا مسامحه نمایند لاجرم بر مزار اخلاق ومکارم اخلاقی باید مویه ای دردناک سردهیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
......متاسفانه در جمهورى اسلامى دروغگويى، افترا و بازى كردن با آبروى افراد و مسؤلان به صورت يك بيمارى واگير در آمده وهيچكس نيز با آن برخورد نمي كند .... از احمدی نژاد به ارث رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار