فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: این سپاه برای خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین حسینی، اقدام به برپایی موکب(قرارگاه موقت) در کربلای معلی کرده است.
کد خبر: ۳۲۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 07 November 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سپاه فجر فارس: سردار سید هاشم غیاثی افزود: این موکب(قرارگاه موقت) در فضایی به مساحت هشت هزار متر مربع درنزدیکی حرم های مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) برپا شده است که در یکی از بهترین محل های اسکان زائران در ایام پیاده روی است.
وی بیان کرد: در موکب احمدبن موسی(ع) روزانه پذیرایی، اسکان و ارائه خدمات به هفت هزار زائر حسینی به صورت رایگان انجام می شود که تعداد زیادی از دوستداران اهل بیت(ع) به صورت شبانه روزی در این موکب به زائران خدمت رسانی می کنند.
غیاثی اظهارداشت:علاوه بر خدمات دهی عمومی، یک تیم پزشکی شامل 50 نفر پزشک و پرستار و یک داروخانه مجهز در قالب درمانگاه ام البنین در این موکب آماده شده است که خدمات بهداشتی و پزشکی به زائران ارائه می دهد.
وی اضافه کرد: با توجه به استقبال کم نظیر زائران حسینی از موکب احمدبن موسی(ع) در سال گذشته، امسال نمایشگاه محصولات فرهنگی با موضوع قیام امام حسین(ع)، پیاده روی اربعین و غرفه پاسخگویی به مسایل شرعی نیز در حاشیه این موکب برپا شده است.
او ادامه داد: هزینه این موکب را خیران، شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع)در استان فارس و در قالب کمیته جمع آوری کمک های مردمی تامین کرده اند که خیران و عموم مردم فارس می توانند از طریق سامانه تلفن همراه به شماره #8*724* در این امر نیکوکارانه شرکت کنند.
غیاثی بابیان اینکه بر این باوریم برپایی موکب حضرت احمدبن موسی(ع) برگ سبزی تقدیم به آستان و زائران امام حسین (ع) است عنوان داشت:برپایی این قرارگاه موقت فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ ناب شیعه به جهانیان، معرفی شایسته حضرت احمدبن موسی(ع)به مسلمانان جهان، معرفی فرهنگ عاشورا و خدمت به زائران امام حسین(ع) است.
سال 94سپاه فجر فارس، موکب(قرارگاه موقت) سپاه فجر فارس را در زمینی به وسعت 10هزار متر مربع در مرکز شهر کربلای معلی در کشور عراق و در فاصله حدود دو هزار و 500 متری حرم های مطهر امام حسین و حضرت ابوالفضل (ع) برپا کرد.
دراین حسینیه روزانه به چندین هزار نفر از زائران امام حسین (ع) خدماتی از جمله اسکان، خدمات درمانی، بهداشتی، صبحانه و شام عرضه می شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار