استاندار ایلام گفت:
استاندار ایلام گفت: در جنگ تحمیلی نیز یکی از سلاح های ما در مقابله با دشمن شعر و نوحه خوانی بود که نقش بسزایی در تشویق جوانان به جبهه داشت.
کد خبر: ۳۲۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 10 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید شامگاه چهارشنبه در پنجمین جشنواره شعر کردی عاشورایی شین در دانشگاه ایلام اظهار کرد: شعر در تاریخ همه ملت ها نقش اساسی دارد و بن مایه درونی ملت ها بوسیله شاعران متجلی شده است.
 
وی افزود: شاعران بزرگی در تاریخ این استان وجود داشته که شعر آنها ثبت و ضبط نشده و تنها سینه به سینه نقل شده است.
 
مروارید یادآور شد: به عنوان کسی که با شاعران استان سر و کار دارم شاهد جهش و پیشرفت بسیار زیاد شعر در این استان به زبان های کردی و فارسی هستم.
 
استاندار ایلام تاکید کرد: در جنگ تحمیلی نیز یکی از سلاح های ما در مقابله با دشمن شعر و نوحه خوانی بود که نقش بسزایی در تشویق جوانان به جبهه داشت.
 
مروارید اضافه کرد: شاعران در تمام طول تاریخ اسلام همزمان با حرکت اسلام حضور داشته و نقش خود را در بالا بردن شعور مردم ایفا کرده اند.
 
وی با قدردانی از شاعران استان ابراز امیدواری کرد: با وجود اینکه در زمینه چاپ کتاب در استان مشکلاتی وجود دارد اما روزبروز شاهد رشد شعر همراه با شعور در جامعه باشیم.
استاندار ایلام گفت: این استان اصلی ترین گذرگاه زائران اربعین حسینی است و روزبروز بیشتر مورد توجه و علاقه زائران قرار می گیرد و از این فرصت برای رشد فرهنگی و اجتماعی استان و معرفی ظرفیت شاعران بهره گرفته شود.
 
در این آیین همچنین از کتاب از هروله تا عرش رونمایی شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار