مدیر کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های مهمی را در این استان در دستور کار دارد که توسعه بندر شهید بهشتی از جمله آنهاست.
کد خبر: ۳۲۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰ 11 November 2016
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، ایوب کرد در همایش دوره ای مدیران شهرسازی و معماری استان‌ها در چابهار اظهار داشت: در طرح توسعه این بندر افزایش حمل بار از 2 و نیم میلیون تن به هشت میلیون تن انجام شده است و چشم‌انداز توسعه فازهای آینده، حمل بار 85 میلیون تن در سال است.
وی افزود: برای اولین بار پهلوگیری کشتی های باری با تناژ بالا در این بندر درحال انجام است.
وی ادامه داد: خصوصیات شهر بندری چابهار و موقعیت جغرافیایی آن باعث شده تا دولت تدبیر و امید طرح توسعه سواحل جنوب کشور تحت عنوان طرح توسعه مکران را در دستور کار قرار دهد که با ورود سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این منطقه همراه بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان همچنین درباره پروژه‌های ریلی، جاده‌ای و فرودگاهی استان گفت: قطعه چابهار - زاهدان یکی از پروژه‌های ریلی استان با طول بالغ بر 600 کیلومتر است که قرارداد اولیه آن با اعتبار 2هزار و 40 میلیارد تومان امضا شده است.
کرد افزود: قطعه زاهدان به مشهد نیز درحال مطالعه است.
وی درمورد طرح‌های جاده‌ای به کریدورهای مهم استان اشاره کرد و گفت: کریدور شماره یک، تحت عنوان کریدورساحلی بین بوشهر تا چابهار با طول 300کیلومتر و پروژه کنارک - جاسک با طول 165کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 57 درصد از جمله پروژه‌های درحال انجام است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه قطعه اول پروژه 100 کیلومتری چابهار – گواتر آماده کلنگ‌زنی است، گفت: مطالعه اولیه بزرگراه کریدور شمالی - جنوبی که مرز ترکمنستان به چابهار را به هم متصل می‌کند، حدود 900 کیلومتر انجام شده و در انتظار اخذ رای کمیسیون 215 (مجوز سازمان مدیریت) است.
کرد در خصوص طرح های توسعه‌ای فرودگاه چابهار نیز گفت: مجوز ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار اخذ و جانمایی مقدماتی آن صورت گرفته است.
وی گفت: هم اینک از فرودگاه نظامی کنارک در چابهار برای سفرهای هوایی استفاده می‌شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار