جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: با ورود 21 هزار زائر پاکستانی از ابتدای محرم تاکنون این استان رتبه نخست زوار خارجی را در کشور به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۳۲۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶ 12 November 2016
سرهنگ پاسدار محمد ناظری روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر چه به اربعین نزدیک تر می شویم ورود پرشور زائران پاکستانی به سیستان و بلوچستان افزایش می یابد، اظهار داشت: سیل حرکت عشاق امام حسین(ع) هر سال چنان رو به افزایش است که لازمه یک مدیریت حساب شده را در رفت و آمد و حمل و نقل زوار می طلبد.
وی ادامه داد: قرارگاه مردمی بسیج برای ارائه خدمات به زوار پاکستانی در سیستان و بلوچستان تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: 15 کمیته در سطح سیستان و بلوچستان نظیر کمیته پشتیبانی، فرهنگی، اجتماعی، روابط عمومی، مشارکت های دولتی، بهداشت و درمان و غیره تشکیل و 2 ستاد یکی در زاهدان و دیگری نیز در میرجاوه مستقر شده است.
وی با بیان اینکه هدف ما تکریم زائران غیر ایرانی و برنامه ریزی برای سفر آنان، حفظ کرامت زائران حسینی پاکستانی و استقبال و روان سازی حرکت آنان است گفت: از مبدا تا خروج امنیت و رضایت مندی زوار از اقدامات این قرارگاه است.
جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده امکانات مردمی تجمیع و در خدمت زائران قرار گرفته است.
وی بیان کرد: ایجاد موکب های مردمی را در مسیر حرکت زائران پاکستانی مستقر و 2 آشپزخانه در میرجاوه و زاهدان تشکیل داده و همه روزه از زوار پذیرایی می شود.
وی تاکید کرد: نظارت مستمر با همکاری دستگاههای دست اندرکار برای هزینه های حمل و نقل زوار، تهیه و توزیع هدیه های مناسب برای کودکان زائران، ارائه خدمات پزشکی با همکاری جامع پزشکی به صورت رایگان، راه اندازی چندین موکب در مسیرها تا شلمچه با هماهنگی سپاه مناطق، ارائه خدمات داوطلبانه توسط 500 خادم، تهیه یک تیم در اهواز برای ارائه خدمات به زائران تا مرز شلمچه و برنامه ریزی برای بازگشت زوار از جمله اقدامات این نهاد است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار