تابناک: در صورت بروز بیماری دستگاه های نظارتی و بهداشت فقط به هشدارهای ساده اکتفا میکنند و هیچ مسئولی حاضر به عذرخواهی در برابر کوتاهی‌های خود در قبال سلامتی مردم نیست.
کد خبر: ۳۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 09 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، استفاده از پساب برای آبیاری سبزی و صیفی جات شهر اصفهان در حالی سالهاست از سوی محافل مختلف مطرح می شود و هشدارها در مورد مصرف این مواد آلوده به پساب به مردم داده می شود که جهاد کشاورزی اصفهان نظری خلاف این موضوع دارد و استفاده از پساب در آبیاری سبزی و صیفی جات کاشت اصفهان را به شدت تکذیب می کند.

مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان اعتقاد دارد این کشت غله است که در اصفهان با پساب آبیاری می شود و اقدامات کنترلی سازمان جهاد کشاورزی سبب شده تا کشاورزان اصفهانی که اقدام به کشت سبزی و صیفی می کنند برای آبیاری از پساب فاضلابها استفاده نکنند.

وی همچنین ربط دادن بیماری های عفونی در اصفهان که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آن را ناشی از مصرف سبزی و صیفی جات آلوده که با پساب آبیاری شده اند می دانند، را رد کرد و گفت: هنوز سبزیجات و صیفی‌جات در اصفهان به مرحله برداشت و توزیع به بازار نرسیده است که آبیاری با پساب را بتوان عامل بیماری های اخیر در اصفهان عنوان کرد.

وی بیان داشت: سبزیجات و صیفی‌جات آلوده که احتمال داده شده سبب بروز بیماری می شود وارداتی و از جنوب تهران به اصفهان آمده است.

مرادمند با بیان اینکه از اواخر سال گذشته تا دو ماه ابتدایی سال جدید سبزی و صیفی جات به استان اصفهان وارد شده و می شود، اعلام کرد: سبزی و صیفی کاری در اصفهان از اواخر ماه دوم سال قابل برداشت است پس نسبت دادن بیماری اخیر به سبزیجات آلوده اصفهان دور از عقل است.

وی گفت: سبزی کاری در مزارع غرب و بخشی از مزارع شرق اصفهان در حالی انجام می گیرد که کشاورز ما دسترسی به پساب های فاضلاب ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان اعلام کرد: آبیاری محصولات کشاورزی با پساب مشمول آبیاری محصولات غله یا علوفه است که آن هم صرف خوراک دام می شود.

مرادمند بیان داشت: اگر پساب وارد سطح رودخانه می شود و کشاورزی که با این آب محصولات خود را آبیاری می کند دیگر در این قضیه کشاورز مقصر نیست.

اگر موضوع آبیاری محصولات کشاورزی با پساب در اصفهان را هم صحیح فرض کنیم باز هم جای این سوال از مسئولان نظارتی استان در بخش تغذیه باقی است که چرا سبزی و صیفی جات آلوده به راحتی به بازارهای اصفهان وارد می شود و تنها در صورت بروز بیماری و انواع مشکلات برای سلامتی مردم همین دستگاه های نظارتی و بهداشت فقط به هشدارهای ساده بهداشتی اکتفا می کنند و هیچ مسئولی حاضر به عذرخواهی از مردم در برابر کوتاهی های خود در قبال سلامتی مردم نیست.؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار