مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: خوردگی لوله های فاضلاب در شهر زابل فرورفتگی معابر و نشست زمین را در پی دارد به طوری که با انسداد شبکه، فاضلاب در برخی معابر جاری و فاجعه زیست محیطی را رقم می زند.
کد خبر: ۳۳۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵ 17 November 2016
حبیب اعلایی افزود: افزون بر 20 سال از زمان اجرای طرح فاضلاب شهر زابل همزمان با استان اصفهان گذشته است در حالی که 30 درصد از مناطق شهر در سیستم شبکه فاضلاب قرار نگرفته است.
وی اظهار داشت: بافت، ریزدانه بودن و رسی بودن خاک شهر زابل مانع جذب آب و فاضلاب در سطح زمین می شود و پس آب فاضلاب به صورت روان آب جاری می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر زابل بر اجرای کامل شبکه فاضلاب تاکید کرد و گفت: پیمانکاران بخش توسعه شبکه فاضلاب و ارتقا تصفیه خانه زابل افزون بر 120 میلیارد ریال از شرکت آب و فاضلاب زابل طلبکار هستند به طوری که در سال گذشته هیچ اعتباری در این بخش تخصیص داده نشده است.
وی افزود: پروژه فاضلاب زابل با تخصیص 700 میلیارد ریال اعتبار در مدت پنج سال تکمیل می شود و خوردگی لوله های آزبست (بتنی) که در ابتدای پروژه به عنوان لوله استاندارد استفاده شده است همانند اصفهان بازسازی می شود.
اعلایی با بیان اینکه تاکنون 25 هزار مشترک به سیستم فاضلاب شهری متصل شده اند تاکید کرد: 30 درصد مناطقی که تاکنون به سیستم فاضلاب متصل نشده اند از نقاط مرکزی و حاشیه شهر هستند.
وی اظهار داشت: هم اینک لایروبی سیستم فاضلاب به روش سنتی انجام می شود که با تخصیص 15 میلیارد ریال لایروبی و نظافت شبکه فاضلاب زابل به صورت مکانیزه صنعتی انجام خواهد شد.
اعلایی بیان کرد: اجرای چاه فاضلاب در منازل توسط شهروندان بدلیل عدم وجود شبکه فاضلاب آلودگی های زیادی را ایجاد کرده است که با تکمیل شبکه این چاه ها استفاده نخواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار