استاندار سیستان و بلوچستان درجمع تجار افغان در قندهار با تشریح موقعیت راهبردی چابهار گفت: با توجه به فراهم بودن زیرساختها در بندر چابهار، قندهار می تواند پرچمدار تجارت افغانستان در این بندر مهم اقیانوسی ایران باشد.
کد خبر: ۳۳۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 18 November 2016
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در ادامه برنامه های سفر به افغانستان در نشست با تجار ملی آن کشور و والی قندهار در استانداری قندهار اظهار داشت: برجام درس بزرگی به ایران داد که نباید وابسته به نفت باشد بلکه با سرمایه گذاری در بنادر می توان به راهکارهای درآمدی جایگزین نفت اندیشید.
وی با اشاره به افزایش ظرفیت بندر چابهار از 2.5 میلیون تن به 8.5 میلیون تن گفت: با اجرایی شدن طرح توسعه، چابهار به بزرگترین بندر ایران تبدیل خواهد شد.
وی افزود: چابهار به عنوان امن ترین مسیر آبی در محدوده جغرافیایی افغانستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری تجار و بازرگانان است.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تجار افغانستان می توانند از هر نقطه از جهان که خرید می کنند، مقصد خود را چابهار قرار دهند، زیرا نزدیکترین راه ارتباطی به کشورشان است.
هاشمی با اشاره به اینکه تجار و بازرگانان نماینده افکار اقتصادی کشور هستند، بیان کرد: منطقه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان و زرنج افغانستان را می توان به بندر خشک تبدیل و بورس کالا را در آنجا راه اندازی کرد.
وی با اشاره به موقعیت های سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با اجرای طرح توسعه بندر چابهار، خط آهن چابهار - میلک در حال اجراست و کلنگ احداث انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار به زمین خواهد خورد.
بر اساس این گزارش، علی خانقائی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان نیز به ارائه گزارشی در خصوص طرح توسعه بندر چابهار پرداخت.
همچنین شماری از تجار ملی افغانستان دیدگاهها و نظراتشان را درباره مسائل و مشکلات تجارت در ایران بیان کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار