استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سفری که به کشور افغانستان صورت گرفت مشاهده شد که افغان ها رغبت خوبی برای سرمایه گذاری در بندر چابهار دارند.
کد خبر: ۳۳۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 21 November 2016

علی اوسط هاشمی با اشاره به افزايش ظرفيت بندر چابهار از 2 ميليون تن به 8.5 ميليون تن بیان کرد: با اجرایی شدن طرح توسعه بندر چابهار به بزرگترين بندر ايران تبديل خواهد شد.

استاندار ادامه داد: تجار افغاني مي توانند از هر نقطه از جهان كه خريد مي كنند، مقصد خود را چابهار قرار دهند، زيرا نزديكترين راه ارتباطي به افغانستان است.

به گفته هاشمی چابهار به عنوان امن ترين مسير آبي در محدوده جغرافيايي افغانستان فرصت مناسبي براي سرمايه گذاري تجار و بازرگانان است.

استاندار اظهار كرد: ايران بالاترين ميزان تجارت در عصر تحريم را با كشور افغانستان داشته و این کشور شریک تجاری خوبی برای ایران بوده است.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی دو کشور باید سندی مشترک برای سهولت در مبادلات بازرگانی تنظیم نماید تا بتوان به خلق آثار بزرگ در منطقه بیاندیشیم.

استاندار احداث کارخانجات بزرگ در دو سوی مرز مشترک را مهم ارزیابی کرد و گفت: زیر ساخت های این کار فراهم شده و با همت سرمایه گذاران دو کشور می توان برندهای بزرگ تولید و به بازارهای هدف عرضه شود.

هاشمی رونق مناطق ویژه اقتصادی در ایران توسط تجار ایرانی و افغانی را بهترین فرصت برای سرمایه گذاری توصیف کرد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به تخفیف های گمرکی ویژه برای تجار افغانی در بندر چابهار گفت: در حال حاضر برای کانتینر های وارداتی بیش از 70 درصد تخفیف در نظر گرفته شده و برای کانتینر های صادراتی بیش از 80 درصد تخفیف قایل شده ایم.

هاشمی ادامه داد: ترمینال یخچالی در چابهار ظرفیت مناسبی برای اقلام فاسد شدنی فراهم آورده است که در اختیار تجار قرار دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار