مانور زلزله 6 ریشتری توسط دانشگاه علوم پزشکی زابل و با همکاری شرکت جهاد نصر در سه راهی دشتک شهرستان هامون واقع در شمال سیستان و بلوچستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 24 November 2016

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل در حاشیه این مانور در تشریح آن به خبرنگار ایرنا گفت: پس از اعلام وقوع این زلزله فرضی تیم ارزیاب برای بررسی بیشتر از منطقه دیدن کرد که در نتیجه آمار پنج فوتی و 30 مجروح به ستاد بحران اعلام شد.
دکتر علی اکبر نصیری افزود: بر اساس اعلام تیم ارزیاب 75 نفر در قالب تیم های پشتیبانی، ارزیابی و حراست، غذا و دارو، درمان و بهداشت به منطقه اعزام شدند.
وی اظهار داشت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و هفت دستگاه آمبولانس در منطقه مستقر و پس از برپایی چادرها، مصدومان توسط آمبولانس ها به محل استقرار تیم واکنش سریع منتقل شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل ادامه داد: تیم درمان متشکل از 2 پزشک و پرستار پس از انجام خدمات درمانی بر روی افراد آسیب دیده 12 مصدوم را به بیمارستان امیرالمومنین(ع) زابل اعزام کردند.
وی با اشاره به حضور تیم واکنش سریع دانشگاه علوم پزشکی زابل در بزرگترین مانور جنوب شرق کشور در جیرف گفت: در مانوری که در شهر جیرفت برگزار شد تیم واکنش سریع تمام نقاط قوت و ضعف خود را بررسی کرد که خوشبختانه در این مانور کمترین نقاط ضعف وجود داشت.
نصیری افزود: پس از اتمام مانور نقاط قوت و ضعف با اعضای تیم های مختلف مطرح شد.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7317**3042 خبرنگار: حامد غلامی دوم **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی

انتهای پیام /*
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار