استاندار سیستان وبلوچستان اعلام کرد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در 3 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل، 2.5 درصد نرخ بیکاری در جامعه افزایش یافته در حالیکه نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان 1.76 درصد منفی را نشان می دهد که گواه رشد نرخ اشتغالزایی است.
کد خبر: ۳۳۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 25 November 2016
به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان علی اوسط هاشمی اظهار کرد: در 3 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل، 2.5 درصد نرخ بیکاری در جامعه افزایش یافته در حالیکه نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان 1.76 درصد منفی را نشان می دهد که گواه رشد نرخ اشتغالزایی است.

وی گفت: در همین ارتباط، وزارت کشور طی مکاتبه‌ای راهکارهای اشتغالزایی در استان را با توجه به فقدان زیرساخت‌ها درخواست کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اظهار اینکه پیام انقلاب برگرفته از مشی امام علی(ع) استوار است، افزود: امام خمینی(ره) وقتی انقلاب کردند در قدم نخست، کمیته امداد را بنیان نهادند زیرا از عمق فقر حاکم بر جامعه کاملا آگاهی داشتند.

هاشمی تصریح کرد: براساس این رویکرد و نگاه که با فطرت الهی سازگاری و با اعتقاد و باور آمیختگی دارد، جریانی را شکل دادند که امروز یاریگر نیازمندان است.

وی گفت: آمار 45 درصد مرگ ومیر کودکان زیر 5 سال به علت سوء تغذیه به ما هشدار می‌دهد که اگر عدالت سایه بر نگاه‌ها انداخته باشد نباید این میزان آسیب وجود داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ضرورت تهیه بسته‌های حمایتی مناسب و طراحی برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت با نگاه ویژه را مهم ارزیابی کرد و گفت: با تکیه بر مشارکت جمعی و استفاده از توان فکری و عملی یکدیگر و نه صرفا از نگاه دولتی جریان ساز این حرکت در مسیر حمایت از نیازمندان باشیم.  

وی  انتخاب سیستان و بلوچستان به عنوان ناامنترین استان کشور از نظر غذایی را تهدید و هشدار جدی برای سلامت جامعه برشمرد و افزود: انسان به عنوان محور توسعه به شمار می‌رود و این مسئله سبب می‌شود که بسیاری از اهداف توسعه‌ای استان تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

وی اقتضای خشکسالی را تحول در نگاه ها، رفتارها و برنامه‌ریزی هدفمند دانست و اظهار داشت: برای جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی لازم است طرح تحول و توسعه استان با توجه به 51 درصد جمعیت روستایی استان مورد توجه قرار بگیرد و در این رابطه با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه‌های استان قراردادی منعقد شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اولویت در رفع مشکلات مردم گفت: کسانی که امروز تخریب دولت و تضعیف کشور به قیمت بودن بر قدرت را در دستور کار خویش قرار داده‌اند نیاز به بازنگری جدی در نوع نگاه هایشان دارند.

وی اضافه کرد: وقتی دولت با رأی ملت مستقر شده همه باید پشتیبانی کنند تا جامعه در مسیر رشد و ترقی قرار بگیرد؛ چنگ‌اندازی به صورت هم نیاندازیم که دیگران با آه دست و پنجه نرم می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جواد مقدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
واقعا در استان این موضوع ملموسه؟
اگه نیست تقویت بکنید ان شاءالله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار