مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 96 موقوفه جدید به ارزش 12 میلیارد تومان در این استان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۳۳۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۱ 27 November 2016

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: با فرهنگ‌سازی انجام شده، امروز 4 هزار و 604 موقوفه در سیستان و بلوچستان ثبت شده که تعدادی از این موقوفات جدید است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای امسال تاکنون 96 موقوفه جدید به ارزش 12 میلیارد تومان و با مساحت 140 هزار و 254 مترمربع در استان به ثبت رسیده است.

این مسؤول ادامه داد: سیستان و بلوچستان جزء معدود استان‌هایی است که مردم آن اجاره املاک وقف شده را به موقع پرداخت می‌کنند و استان ما در زمینه وصول مطالبات موقوفات از بهترین استان‌های کشور است.

وی گفت: احداث زائرسرا در جوار بقعه سید غلامرسول چابهار، احداث حسینیه دوم در جوار بقعه سید مهدی ایرانشهر و فضاسازی بقعه متبرکه بی‌بی دوست زابل را از جمله اقدامات در دست اجرا برشمرد.

تدینی با بیان اینکه حدود 50 هزار زائر پاکستانی در دو ماه اخیر به استان وارد شده که از خدماتی از جمله اسکان، غذای گرم و امور درمانی در استان بهره‌مند شده‌اند از مردم استان برای خدمات‌رسانی به موقع قدردانی کرد.

وی ادامه داد: 18 نهاد در زمینه خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی همکاری داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان به اشاره به آغاز هفته وقف از هفتم آذر ماه جاری، گفت: برنامه‌های متعددی در هفته وقف در سطح سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار