کد خبر: ۳۳۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 01 December 2016
 پیکر پاک و مطهر آخرین شهید از جمع شهدای گمنام اخیر وارد شده به سیستان و بلوچستان امروز /پنجشنبه/ بر دستان مردم مومن و ولایتمدار شیعه و سنی زاهدان تشییع و در تیپ 110 سلمان فارسی زاهدان به خاکسپرده شد.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان این هفته مفتخر به عطر معطر پیکر پاک 10 شهید گمنام دوران دفاع مقدس شد که در شهرستان های زاهدان، زابل، خاش و هامون تشییع و خاکسپاری شدند.
امروز نیز آخرین شهید از جمع این شهدا با حضور پرشور اقشار مختلف مردم شیعه و سنی و شماری از مسئولان در زاهدان تشییع و در محوطه تیپ 110 سلمان فارسی آرام گرفت.
مردم سیستان و بلوچستان علاقه ای خاص و مثال زدنی به شهدا به ویژه شهدای گمنام دارند به طوری که از 27 صفر مصادف با ورود پیکر پاک و مطهر این شهدا به استان تا کنون بارها و بارها در مساجد، حسینیه ها و مراکز علمی و دانشگاهی میزبان این شهدا برای انجام مراسم وداع بودند.
به گفته حجت الاسلام سیدمحمدکاظم طباطبایی یکی از روحانیان برجسته سیستان و بلوچستان موجب افتخار و مباهات است که خیلی از مساجد، حسینیه ها و دانشگاههای استان در این مدت به عطر مطهر شهدای گمنام متبرک شدند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مصادف با سالروز رحلت رسول مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) پیکر 2 شهید در خاش، 2 شهید در زاهدان و یک شهید در زابل، روز سه شنبه پیکر 2 شهید گمنام در زابل، پیکر 2 شهید گمنام روز چهارشنبه همزمان با شهادت امام رضا(ع) در شهر علی اکبر شهرستان هامون و پیکر آخرین شهید امروز در تیپ 110 سلمان فارسی تشییع و خاکسپاری شد.
سرهنگ پاسدار حمزه دهقان افزود: با تشییع و خاکسپاری این 10 شهید گمنام، هم اینک سیستان و بلوچستان مفتخر به میزبانی 77 شهید گمنام در 30 نقطه استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار