رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل گفت: یک‌هزار و ۳۲ موقوفه در سامانه اداره اوقاف شهرستان زابل به ثبت رسیده است که شامل نیات مختلف فرهنگی و مذهبی می‌شود.
کد خبر: ۳۳۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۲ 03 December 2016
حجت‌الاسلام اسماعیل بامری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل گفت: یک‌هزار و ۳۲ موقوفه در سامانه اداره اوقاف شهرستان زابل به ثبت رسیده است که شامل نیات مختلف فرهنگی و مذهبی می‌شود.
وی بیان کرد: بحمدالله نیات واقفان امروزه تنوع بیشتری پیدا کرده و به سمت نیازهای روز گرایش دارد، بطوری که علاوه بر نیات ساخت مسجد و حسینیه، خانه عالم، حوزه علمیه و برگزاری مراسم مذهبی، نیاتی همچون ساخت مکان ورزشی هم در سال جاری داشته‌ایم.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل افزود: با توجه به کارکردهای بی‌شماری که وقف دارد، اگر موقوفات ما مطابق با نیاز روز صورت گیرد، می‌تواند در زمینه‌های مختلفی از جمله بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و افزایش رفاه عمومی راهگشا باشد.
بامری اظهار کرد: برای ترویج وقف، باید این سنت حسنه را به‌درستی معرفی کرد تا نگاه جامعه نسبت به وقف تغییر کند و از کارکردهای آن آگاه شوند. برای تبلیغات در این زمینه باید نقش رسانه را بسیار جدی گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار