به قلم یونس دهمرده
حال با توجه به در پیش بودن پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی ، افرادی که قصد نشستن بر صندلی شورای شهر زابل را دارند از هم اکنون با برگزاری جلسات عمومی و خصوصی با افراد مختلف سعی در جلب نظر و بالا بردن سبد رای خود دارند.
کد خبر: ۳۳۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 07 December 2016
تابناک سیستان و بلوچستان :فعالیت کاندیداهای عضویت در شورای شهر در نقاط مختلف کشور از جمله منطقه سیستان آغاز شده است و افرادی که تمایل به حضور دراین عرصه دارند ، با برگزاری جلسات عمومی و خصوصی در پی بالا بردن تعداد آراء سبد رای خود هستند.

همانطور که بیان شد، این رویه ایست که در تمام کشور وجود دارد و سیستان نیز از این مساله مستثنی نیست . اما مساله ای که باید مورد توجه مردم سیستان و بخصوص  شهروندان زابل قرار گیرد این است که باید از عملکرد ضعیف شورای شهر فعلی درس گرفته و با چشمانی بازتر در انتخابات آینده شرکت نمایند.

دوره فعلی شورای شهر، تجربه ای گرانبها و البته تلخ برای مردم زابل بود و اگر چه برای اولین دوره شورای شهر ترکیبی یازده نفره را تجربه کرد، اما متاسفانه شاهد بودیم که در هیچ بخشی موفقیتی حاصل نشد و هیچ کار تیمی بزرگ و شاخصی صورت نگرفت و بسیاری از اعضای شورای شهر هیچ رد پایی از خود در شهر و در اذهان عمومی برجای نگذاشتند.

حال با توجه به در پیش بودن پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی ، افرادی که قصد نشستن بر صندلی شورای شهر زابل را دارند از هم اکنون با برگزاری جلسات عمومی و خصوصی با افراد مختلف سعی در جلب نظر و بالا بردن سبد رای خود دارند.

اگر چه مجموعه اقدامات از این دست در نگاه اول عادی و رویه ای معمول در سطح کشور می باشد، اما موضوعی که مردم باید درنظر داشته باشند این است که تنها به صرف نسبت های فامیلی و دوستی های دور و نزدیک نباید به سمت یک کاندیدا حرکت کنند و یا برای وی فعالیت نمایند ، بلکه باید توجه داشته باشیم که اگر شخصی که ما از وی حمایت می کنیم ضعیف باشد ، نه تنها گره ای از مشکلات این شهرِ هزار مشکل باز نخواهد کرد، که خود نیز مشکلی خواهد شد افزون بر مشکلات دیگر و چهار سال بعد نیز ما داشته های امروزمان را نیز از دست خواهیم داد.

پس می طلبد حال که در یکی از بدترین زمانها از لحاظ بهم ریختگی اوضاع مدیریت شهری قرار داریم ، با تحقیق بیشتر و بی رودربایستی با کاندیداها و وعده هایشان برخورد شود و اگر به این نتیجه میرسیم که فلان کاندیدا که از فامیل و دوستان ماست لیاقت حضور در کسوت عضو شورای شهر را ندارد ، بهر شکل ممکن شده او را از تصمیمش منصرف و یا اگر موفق به منصرف کردن وی نشدیم ، حداقل او را همراهی نکنیم و بالعکس به سمت کسانی حرکت کنیم که لایق حضور هستند و سابقه نشان داده که می توانند گره گشا باشند و حداقل بخشی از مشکلات کنونی را حل کنند.

فراموش نکنیم که حل مشکلات عمومی شهر ، اغلب مشکلات خصوصی ما را نیز حل خواهد کرد.

کلام آخر اینکه باید از تاریخ درس گرفت و البته فراموش نکنیم برای هر حرکت و اتفاقی که رخ می دهد ، تاریخ قضاوتی خواهد داشت و آینده گان نیز با توجه به قضاوت تاریخ درخصوص عملکرد امروز ما سخن خواهند گفت.

یا حق : یونس دهمرده


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار