مدیرعامل ستاد دیه استان یزد با اشاره به فعالیت‌های موثر ستاد دیه در آزادسازی زندانیان مالی غیرعمد گفت: در سال جاری بیش‌از 11 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان مالی غیرعمد جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۳۴۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 14 December 2016

به گزارش تابناک یزد،اسلام افشون در دیدار دست‌اندرکاران اصلاح و تربیت زندان‌ها و مدیرعامل ستاد دیه کشور با نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار داشت: ستاد دیه استان یزد خدمات خوبی در استان داشته و با حضور فعال خیران و تلاش ائمه جمعه در جشن‌های گلریزان موفق به جمع‌آوری بیش‌از 11 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان مالی غیرعمد شد.

وی با بیان اینکه این مبلغ در سطح استان جمع‌آوری شده است ادامه داد: در سال جاری 10 جشن گلریزان در سطح استان برگزار کردیم که ماحصل آن یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای آزادی 60 نفر محکوم مالی زمینه را فراهم کرده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر 35 نفر محکوم مالی غیرعمد در زندان‌ استان داریم گفت: همچنین برای آزادی این تعداد نیاز به 42 میلیارد تومان اعتبار است تا این افراد به جامعه بازگشته و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بحث آموزش‌ها و پیشگیری مهم است و باید تداوم داشته باشد اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته که با همکاری صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در طول سال انجام شود و تنها معطوف به ماه مبارک رمضان نباشد.

افشون با اشاره به اینکه وظیفه ستاد دیه تنها به تصادفات خلاصه نمی‌شود تصریح کرد: مطالبه مهریه یکی از معضلات ستاد دیه استان است که باید در بحث فرهنگ‌سازی و عدم ورود محکومان این موضوع به زندان اقدامات بیشتری انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار