خطیب جمعه قم:
این آزادی بازتاب های بسیاری در عرصه بین الملل داشت و به واسطه این آزادی دنیای کفر به عزا نشسته و فرانسه که خود را مهد آزادی می داند به قدری خشمگین شده که چراغ های برج ایفل را خاموش کرد.
کد خبر: ۳۴۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 16 December 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم، با گرامیداشت ۱۷ ربیع الاول سالروز میلاد رسول الله(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: این روز به نام اخلاق و محبت نامگذاری شده است که باید به درستی معارف پیامبر اکرم(ص) را بشناسیم و به دنیا امروز که تفرقه و ظلم فراگرفته است ارائه کنیم.

امام جمعه قم اظهار کرد: رسوال الله طلیعه مهربانی و رحمت است و با تولو او بت پرستی و آتش پرستی از میان رفت و دنیا شاهد اتفاقات بزرگی بود و در پرتو این رویداد مهم جایگاه انسان ارتقاء پیدا کرد.

وی گفت: با توجه به میلاد پیامبر(ص) در این ایام هفته وحدت را داشتیم که نشان می دهد مسلمانان باید انسجام و وحدت داشته باشند و به سیره نبوی پایبند باشند در حالی که دشمنان کینه توز در صدد ایجاد تفرقه میان مسلمانان هستند و هیچ رحمی به شیعه و سنی ندارند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: امام صادق(ع) نیز در هدایت امت اسلامی تلاش های زیادی داشت و ما وظیفه داریم در قبال رسوال الله و امام صادق(ع) و مجاهدت های آنان به وظایف دینی خود جامه عمل بپوشانیم.

وی در ادامه به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مفتح گفت: دشمنان نمی خواستند که وحدتی میان حوزه و دانشگاه ایجاد شود اما به برکت انقلاب اسلامی این اتفاق رقم خورد.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به ملاقات رمضان عبدالله با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای فرموده‌اند اگر کشورهای اسلامی متحد شوند پس از ۲۵ سال دیگر اثری از رژیم اشغالگر قدس باقی نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در این دیدار از ارائه طرح ۱۰ ماده‌ای برای مقاومت مقابل صهیونیست‌ها توسط جنبش جهاد اسلامی خبر داده است، گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند که این طرح نباید روی کاغذ بماند و لازم است تا اجرایی شود و فراموش نشود.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین به آزاد سازی حلب اشاره کرد و گفت: این آزادی بازتاب های بسیاری در عرصه بین الملل داشت و به واسطه این آزادی دنیای کفر به عزا نشسته و فرانسه که خود را مهد آزادی می داند به قدری خشمگین شده که چراغ های برج ایفل را خاموش کرد.

وی تاکید کرد: این خشم دشمن نشان دهنده اقتدار امت اسلامی است و مجلس انگلیس نیز جلسه فوق العاده تشکیل می دهد که همه اینها نشان می دهد نیروهای مردمی سوریه به چه اندازه قدرت دارند.

خطیب جمعه قم به رفتارهای کشورهای ترکیه اشاره کرد و گفت: این کشور به عنوان یک کشور اسلامی عزا گرفته است که باید این پیروزی های ارزشمند را همه به ویژه خانواده شهدای مدافع حرم تبریک می گوییم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار