کد خبر: ۳۴۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸ 16 December 2016
 فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: مردم بلوچستان با برخورداری از صفات برجسته شجاعت، نجابت، وطن پرستی، قدرشناسی، مهمان نوازی و بیگانه ستیزی در طول تاریخ خالق حماسه های بزرگ برای کشور بوده اند.

به گزارش ایرنا سردار پاسدار حسین معروفی در همایش نقش مردم بلوچستان در استکبارستیزی و دفاع مقدس در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهارداشت: مردم مرزدار این استان از چنان پیوستگی قومی و مذهبی برخوردارند که در طول تاریخ هیچ بیگانه ای نتوانسته بر صفوف به هم پیوسته آنان نفوذ کند.
وی ادامه داد: هیچ کس نمی تواند رشادت های قوم بلوچ در مقابله با استکبار از جمله انگلیس، حضور در صحنه های دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(ع) و امنیت پایدار در منطقه را نادیده بگیرد.
وی تصریح کرد: هر ملتی را باید به عقبه آن شناخت که خوشبختانه عقبه قوم بلوچ بسیار پر افتخار و سرشار از رشادت و دلاور مردی است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تقدیم 533 شهید اهل سنت به انقلاب اسلامی تنها بخشی از رشادت های این قوم است گفت: کوچکترین شهید دفاع مقدس با نام سبیل اخلاقی دانش آموز 11 ساله به این استان تعلق دارد که جای بسی افتخار است.
سردار معروفی افزود: هموطنان ساکن در استان های مرزی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان در طول تاریخ نشان دادند در دفاع از کشور از همه وجود خود مایه گذاشته و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک وطن در دست بیگانگان بیافتد و بر خلاف توطئه ها و شیطنت های فراوان استکبار، پیروان 2 مذهب شیعه و سنی مظهر انسجام و اتحاد بوده اند.
وی حماسه های قوم بلوچ در مناطق «نالک، گشت و گورستانی» را تنها بخشی از رشادت این قوم در مقابله با استکبار و استعمار ذکر کرد و گفت: در سایه امنیت پایدار مردمی که شیعه و سنی در آن تاثیر گذار بودند آبادانی و پیشرفت در منطقه حاصل شده است.
وی تاکید کرد: امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی وحدت ملی و رهبری را مورد توجه قرار داده اند پس ضروری است با بصیرت افزایی دستاوردهای ملی را حفظ کنیم.
وی افزایش همبستگی ملی، جلوگیری از تفرقه مذهبی و قومی، وحدت و انسجام، تقویت حس وطن پرستی و الگوسازی برای نسل های آینده ساز، معرفی اقدامات شایسته در سطح ملی، افشای جنایت های انگلیس در منطقه و بالا بردن روحیه استکبار ستیزی را از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و گفت: مردم سیستان و بلوچستان در طول تاریخ نماد وحدت بوده اند.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: قوم بلوچ نقش مهمی در تحکیم هویت ملی داشته اند.
علیرضا بندانی افزود: این دانشگاه به عنوان کانون تولید فکر و اندیشه همواره سعی کرده پیوستگی و ارتباط مستمر با مسائل اجتماعی پیرامون برقرار کند که برگزاری این همایش نشانی از این نقش دانشگاه است.
وی تاکید کرد: از آنجایی که قوم بلوچ نقش بسزایی در تاریخ کشور دارد انجام پژوهش های اجتماعی و تاریخی نقش موثری در معرفی دستاورد های این قوم دارد.
به گزارش ایرنا همایش سراسری نقش مردم بلوچستان در استکبار ستیزی و دفاع مقدس با حضور پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان و علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان به مدت سه روز در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان آغاز بکار کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار