رزمایش پدافند غیرعامل با عنوان «مقابله با حملات بیوتروریسم»، روز دوشنبه با حضور 500 تن از نیروهای انتظامی، امنیتی، امدادی و خدماتی در ستاد فرماندهی انتظامی قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 19 December 2016
به گزارش تابناک قم، استاندار قم در این رزمایش، وضعیت هماهنگی و تعامل بین دستگاه های مربوطه را خوب ارزیابی کرد و گفت: تعامل بین نهادهای امنیتی، انتظامی و امدادی منجربه مقابله بهتر با تهدیدهای دشمنان می شود.

سید مهدی صادقی با بیان این که هر روز با حرکت های پیچیده دشمنان مواجه هستیم تصریح کرد: این رزمایش ها برای نمایش آمادگی دستگاه ها در جهت پیشگیری و مقابله با توطئه های دشمنان برگزار می شود که اقدام خوبی است.

مدیرعامل جمعیت حلال احمر قم نیز در این رزمایش با اشاره به اجرای طرح زمستانی گفت: این طرح از ابتدای فصل زمستان فعال خواهد بود که هشت پایگاه امدادی ثابت و سیار با حضور پنج پزشک، امدادگر و نجاتگر در هر پایگاه خدمات رسانی خواهند کرد.

محمد گلفشان افزود: در صورت بسته شدن راه ها و یخبندان، محل های اسکان در محورهای سلفچگان - قم و قم - تهران در نظر گرفته شده است تا رانندگان و خانواده ها بتوانند از این امکانات بهره مند شوند.

وی با اشاره به فعالیت یک فروند بالگرد هوایی هلال احمر گفت: این بالگرد از امروز در استان قم مستقر شده است تا در صورت بروز حادثه بتواند در کوتاه ترین مدت خدمات رسانی کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که تامین اعتبار شود، این بالگرد در استان قم نگهداری می شود که امیدواریم استانداری در این حوزه کمک های مالی را انجام دهد.

در این رزمایش، دشمن به صورت نمادین اقدام تروریستی انجام داد و سپس کنترل اوضاع توسط نیروهای یگان انتظامی و امنیتی صورت گرفت و نیروهای امدادی برای کمک رسانی وارد عرصه شدند.

خودروی نهادهای امدادی، ماشین آلات آتش نشانی و اورژانس در این رزمایش وارد عمل شدند و وظایف محوله را انجام دادند.

بازآزمایی هوشمندانه و تعامل بین دستگاه های امنیتی، انتظامی و امدادی، توسعه قدرت بازدارندگی در مقابله با دسیسه های دشمنان، واکنش هدفمند به تهدیدها، سنجش منشور تعامل بین نهادها و دیده بانی و پایش حملات دشمنان از جمله اهداف برگزاری این رزمایش اعلام شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار