مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برنامه تلویزیونی پرمخاطب 'جشن بزرگ وحدت' که از 21 آذرماه جاری با حضور هنرمندان ملی و استانی در این منطقه آغاز شده بود، شنبه شب به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۳۴۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 20 December 2016

برگزاری  

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان طاهره شهرکی در این خصوص گفت: این برنامه به مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت فرخنده ی پیامبرعظیم الشأن اسلام حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) در هفته وحدت از مرکز صدا و سیمای سیستان و بلوچستان، شبکه ی استانی هامون و شبکه های شما وکرمان بصورت زنده پخش شد.
وی با اشاره به اینکه معرفی توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر توسعه همه جانبه ی سواحل مکران از اهداف تولید و پخش این برنامه تلویزیونی بود، خاطرنشان کرد در نخستین برنامه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان با تبریک فرارسیدن این ایام با سعادت، به تبیین رسالت اجتماعی سازمان در زمینه ایجاد اشتغال برای مردم منطقه پرداخت.
وی ادامه داد: معرفی صنایعی مانند پتروشیمی، فولاد، شهرک تخصصی خرما و صنایع شیلات که نقش به سزایی در ایجاد اشتغال دارند و همچنین کمک به صیادان و فعالان حوزه شیلات از جمله مطالب مطرح شده از سوی کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در این برنامه تلویزیونی بود.
وی بیان کرد: هنرمندان مطرح ملی از جمله، هومن حاج عبداللهی، بهنام تشکر، داریوش فرهنگ، مازیار عصری، سوگل طهماسبی، آرام جعفری و عباس غزالی و نیز مهرنگار ریگی از هنرمندان استان سیستان و بلوچستان در این برنامه تلویزیونی حضور داشتند.
مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار افزود: مدیران پروژه های بزرگ پتروشیمی مکران از صنایع سنگین و شرکت سرمایه گذاری رویال صدف (شهرک توریستی) در قالب پروژه کوچک اقتصادی به معرفی توانمندی های این پروژه ها پرداخت که راه‌اندازی آنها می تواند نقش موثری در رونق و ایجاد اشتغال منطقه داشته باشد، پرداختند و در بخش دیگری شرکت صنایع غذایی شهدین از صنایع داخلی محصولات تولیدی خود را معرفی کرد.
شهرکی تصریح کرد: اجرای موسیقی سنتی بلوچی توسط گروههایی از شهرهای مختلف استان سیستان بلوچستان، ساز و دهل سیستان و خوانندگان موسیقی پاپ چابهار از برنامه های هنری این جشن بزرگ بود.

به گزارش تابناک، جهانبخش جعفری مرندی رئیس سایت پتروشیمی مکران چابهار با حضور در برنامه شب میلاد رسول مکرم اسلام(ص)، ضمن تشکر از صداو سیمای مرکز سیستان و بلوچستان در خصوص شهرک پتروشیمی مکران توضیحاتی داد. جعفری گفت در این شهرک روزانه حدود 1000نفر مستقیما مشغول به کار هستند که از این بین بیش از 90% از بومیان استان سیستان و بلوچستان هستند.

وی افزود هرچند این پتروشیمی حدود 10 سال دیگر به بهره‌برداری کامل خواهد رسید، لیکن در حال حاضر که دوران ساخت این شهرک است سبب خیرات و برکاتی از جمله اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، رونق اقتصادی منطقه و ... شده است. وی به تشریح خدمات این شهرک به جامعه بومی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی اشاره نمود و در ادامه یکی از مهندسین بومی این شهرک در خصوص اشتغال بومیان در سطوح مختلف کارگری، کارشناسی و نظارت صحبت هایی نمود.

پخش تیزرهای آشنایی با پتروشیمی مکران، توضیحات مدیرعامل، مصاحبه با کارگران سایت و نیز برگزاری مسابقه از دیگر بخش های این ویژه برنامه بود.

محمدرضا پورمعین دبیر شورای راهبردی قرآنی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، حمیداله بلیده ای عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار و جمعی از مسئولان اجرایی شهرستان چابهار در شب های مختلف برگزاری این برنامه تلویزیونی یک هفته ای و در مجموع 700 دقیقه ای، میهمان ویژه بودند.

برچسب ها: پتروشیمی مکران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار