کد خبر: ۳۴۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹ 21 December 2016

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۱۹۴۱ خانوار زندانی تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که اکثر آن‌ها بی‌بضاعت و فقیر بوده و شرایطی که تحمل می‌کنند آن‌ها را از حیث سلامت روان، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در معرض آسیب قرار داده است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، رضا شهرکی افزود: امروز عدم توسعه سیستان و بلوچستان در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، خدمت‌رسانی در این استان را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده است.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان افزود: در همین زمینه حوزه حمایت و سلامت خانواده که متولی اصلی کمیته امداد در امر خدمات‌دهی است، در طول سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی را به صورت زمانبندی و برنامه‌ریزی شده در دستور کار خود قرار داده تا بتواند خدمات شایسته این نهاد را به نحو مطلوب‌تر در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.

وی بیان کرد: در حال حاضر 1941 خانوار زندانی تحت پوشش کمیته امداد سیستان و بلوچستان هستند که اکثر این مددجویان بی‌بضاعت و فقیر بوده و شرایطی که تحمل می‌کنند آنها را از حیث سلامت روان، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در معرض آسیب‌های زیادی قرار می‌دهد.

شهرکی افزود: با حمایت از این خانواده‌ها علاوه بر آن که از دستورات مکتب حیات‌بخش اسلام پیروی شده، سبب کاهش بسیاری از مشکلات جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این زمینه خواهیم بود.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: خانواده‌های زندانیان نیازمند تحت پوشش این نهاد از همه خدمات در سرفصل‌های مختلف مانند بیمه اجتماعی و درمانی، مستمری، کمک معیشت، تسهیلات خوداشتغالی و کارگشایی، خدمات آموزشی، تحصیلی و دانش آموزی و کمک هزینه اجاره مسکن برخوردار می‌شوند.

وی عنوان کرد: جایگزینی خانواده‌های جدید جهت تحت پوشش قرار دادن توسط کمیته امداد مستلزم کاهش در خانواده‌های تحت پوشش فعلی است و در این راستا برنامه داریم از طریق توانمندسازی سالانه حداقل 5 درصد از خانوارها را جایگزین کنیم.

شهرکی گفت: در حال حاضر 56000 زن سرپرست خانوار در سرفصل‌های مختلف حمایتی از جمله درمان، بهداشت و کمک معیشت از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که از این تعداد یک درصد به دلیل بدسرپرستی و 42 درصد به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار