کد خبر: ۳۴۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۲ 22 December 2016
 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تنها راه نجات شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان انتقال آب دریاست زیرا بسیاری از شهرها و روستاها به ویژه شهرستان نیکشهر با کمبود شدید آبی رو به رو هستند در حالی که روز به روز بر جمعیت حاشیه نشینی آنها افزوده می شود.

به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی در جمع قشرهای مختلف مردم، معتمدان و مسئولان نیکشهر در سرسرای فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار داشت: حل مشکلات زیربنایی شهرهای مختلف استان به ویژه نیکشهر یکی از خواسته های بحق مردم است و باید بصورت کارشناسی رسیدگی شود. 
وی گفت: مشکلات مطرح شده در زمینه پوشش بیشتر اینترنت و تلفن همراه، راه های روستایی، آب آشامیدنی، فاقدین شناسنامه، تکمیل طرح های در دست اجرا پیگیری لازم خواهد شد. 
وی خواستار رعایت قوانین و مقررات از سوی مردم شد و افزود: همه موارد مطرح شده پیگیری می شود. 
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه مشکلات کشور متوجه دولت نیست و باید همه دست به دست هم دهند تا کشور به توسعه برسد. 
هاشمی افزود: نرخ طلاق و افزایش زنان خودسرپرست در جامعه تهدید و مشکلی جدی است.
وی بیان کرد: متاسفانه عده ای فکر می کنند همه مشکلات بر دوش دولت است و دیگران هیچ مسئولیتی ندارند.
وی تصریح کرد: در قبل از انقلاب تحصیل دختران در این منطقه ممنوع بود به طوری که آگاهی و علم را نوعی تهدید برای دختران می پنداشتند.
استاندار با اشاره به فرموده پیامبرمکرم اسلام که «من از فقر حاکم بر مردم نگران نیستم، بلکه از سوء تدبیر نگرانم»، گفت: سوء تدبیر در دولت گذشته مملکت را به سمتی پیش برد که مقام معظم رهبری از آبروی خود برای برجام گذاشتند و کشور را از تخریب و سقوط نجات دادند.
وی با بیان اینکه اساس دین بر تربیت صحیح و هدایت در مسیر درست قرار دارد، چنگ اندازی، تخریب و بازی با اعتبار یکدیگر را ضد دین دانست و تصریح کرد: عده ای به هر قیمتی بدنبال کسب قدرت هستند در حالیکه مردم بارها به آنها نشان داده اند که قیمت ندارند.
هاشمی شرط دولت سازی را عقلانیت، درایت و هوشمندی نسبت به زمان عنوان کرد و افزود: عدم درک نسبت به زمان موجب سقوط انسان و گسترش فساد اخلاقی علاوه بر فساد اقتصادی می شود.
وی لازمه پایداری جامعه بر مبنای وحدت را بر محوریت آگاهی و دانایی دانست. 
وی گفت: دولت در سالهای اخیر با مشکلات زیادی مواجه بوده است به طوری که تمام بازی های جهانی را از دست داده ایم.
استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: فروش نفت قبل از برجام 800 هزار بشکه بود که صاحب پول آن نبودیم ولی دولت با تدبیر و درایت در ایجاد موضع واحد بین کشورهای عضو و غیر عضو در اپک موفق شد؛ میزان فروش نفت را به 2میلیون و 300 هزار بشکه افزایش دهد.
هاشمی بیان کرد: باید امامان جمعه و جماعات و صاحبان تریبون مسایل و مشکلات و شرایط سخت را با شفافیت تمام برای مردم بازگو کنند. 
وی ادامه داد: مسئولان با دید وسیع می توانند مشکلات را پیگیری و برای حل آنها با اولویت بندی همت کنند.
وی گفت: بدون مطالعات اقدامات لازم را برای حل مشکلات سیستان و بلوچستان نمی توان انجام داد. 
وی بیان کرد: در منطقه سیستان در هفته آینده سه سند رونمایی می شود و مشکلات مهم آن بعد از سال ها بصورت کارشناسی مورد بررسی و توجه قرار می گیرد.
استاندار در جمع اقشار مختلف مردم شهرستان نیکشهر از رونمایی 3 طرح مدیریت منابع آب، طوفان شن و چگونگی احیای بخشی از تالاب هامون بزودی در سیستان خبر داد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بحران بی آبی جدی است و تنها راه رهایی از این بحران انتقال آب دریا به تمام شهرهای سیستان و بلوچستان و آب های ژرف است.
هاشمی استفاده درست و بهینه از آب را مورد تاکید قرار داد و گفت: از هزار و 200 مترمربع گلخانه بیش از 40تن محصول کشاورزی برداشت می شود.
وی با اشاره به بحران جدی آب در نیکشهر ، توسعه کشت گلخانه ای را مورد تأکید قرار داد و افزود : دولت در صورت یکپارچه سازی زمینهای کشاورزی ، 100درصد هزینه آبیاری تحت فشار را می پردازد لذا تحقق این طرح به همراهی و مشارکت کشاورزان بستگی دارد.
وی ادامه داد: از مجموع 600 پروژه بهداشتی و درمانی که در سفر سال گذشته وزیر بهداشت به استان مورد توافق قرار گرفت 60 پروژه یعنی 10 درصد در شهرستان نیکشهر در حال اجراست. 
وی گفت: از یک هکتار زمین 12 تن محصول گندم تولید و برداشت می شود و نباید کشاورزان ما به 2 تن تولید قانع باشند.
وی افزود: با تلاش های انجام شده 20 هزار و 119سند سجلی صادر شده است و 13هزار شناسنامه منع خدمات شده بودند که هم اینک مشکلات آنها حل شده است.
وی بیان کرد: در نیکشهر 400 خانوار در سالهای اخیر صاحب شناسنامه شده اند و مشکلات دیگر افراد باقی مانده به زودی مرتفع شود. 
فرماندار نیکشهر نیز در تشریح عملکرد و فعالیت های دولت تدبیر و امید اظهار داشت: طرح های مهمی نظیر راه آهن چابهار - زاهدان، ورزشگاه 2هزار نفری و طرح های بزرگ بهداشتی، آموزشی، خدماتی در این شهرستان در حال اجراست.
صاحب گل صالحی افزود: تعداد 29 پروژه بهداشتی در نیکشهر با اعتبار 88 میلیارد ریال در حال اجراست.
رییس شورای اسلامی بخش مرکزی نیکشهر نیز خواستار حل مشکل فاقدین شناسنامه بعد از گذشت سالها شد و افزود: نباید یک ایرانی فاقد هویت باشد.
عبدالعزیز بلوچزهی افزود: بیمارستان نیکشهر با کمبود شدید پزشک مواجه است و بی آبی سبب مهاجرت روستاییان شده است. 
وی ادامه داد: راههای روستای این شهرستان با مشکل مواجه هستند. 
وی گفت: متاسفانه جابجایی یک کالا نظیر کولر گازی، یخچال و مواد غذایی از منطقه آزاد چابهار به نیکشهر قاچاق محسوب می شود.
استاندار در اجتماع مسئولان، معتمدان و قشرهای مختلف مردم نیکشهر گفت: کسی حق ندارد چند قلم کالای مردم را با عنوان قاچاق کالا به تعزیرات معرفی و اجناس آنان را توقیف کند.
هاشمی گفت: من اینها را کالای قاچاق به حساب نمی آورم.
امامان جمعه نیکشهر نیز از توجه دولت به نیکشهر قدردانی کردند و خواستار تکمیل طرح های در دست اجرا شدند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار