آیین اختتامیه همایش ملی «صدف کوثر» با حضور جمعی از علما، فضلا، مسئولان حوزوی و خواهران و برادران طلبه در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰ 22 December 2016
به گزارش تابناک قم، در این آیین که با حضور آیات اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ترتیب یافت، از صاحبان مقاله های برتر با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد. 

دبیر علمی همایش صدف کوثر در این آیین، از راه اندازی دبیرخانه دائمی این همایش خبر داد و گفت: بحمدالله استقبال گسترده ای از فراخوان مقاله ها و برگزاری همایش صورت گرفته است که این اقدام ارزشمند و پرخیر و برکت باید در سال های آینده با وسعت بیشتری ادامه داشته باشد.
 
حجت الاسلام المسلمین ناصر رفیعی خاطرنشان کرد: از مجموع مقاله های رسیده به دبیرخانه همایش صدف کوثر، بیش از 50 مقاله برای انتشار در 2 جلد آماده شده و همچنین چهار جلد موسوعه با مشارکت دارالحدیث تهیه و تدوین شده است که به طور قطع آثار ماندگاری خواهد بود. 

وی در پایان با اشاره به همکاری و مشارکت گسترده نهادهای علمی و فرهنگی در برگزاری هرچه بهتر این همایش، بر ضرورت برگزاری همایش صدف کوثر در سطح بین المللی تاکید و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در معرفی هرچه بهتر شخصیت بزرگی همچون حضرت خدیجه کبری(س) موفق عمل کنیم. 

در ابتدای این همایش پیام تصویری رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایش درآمد و 2 تن از پژوهشگران و صاحبان مقاله های برتر نیز به ارائه مقاله های خود پرداخته و در حاشیه مراسم برخی از تحقیقات و منشورات در رابطه با حضرت خدیجه کبری(س) در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته بود. 

در نوبت صبح همایش ملی «صدف کوثر» که در تالار قدس مدرسه امام خمینی(ره) قم برگزار شده بود، حضرات آیات مکارم شیرازی و جوادی آملی به سخنرانی پرداخته و گزارشی از روند برگزاری همایش از سوی دبیر علمی همایش ارائه شد. 

حضرت خدیجه کبری(س) نخستین همسر پیامبر اکرم(ص) و مادر حضرت زهرا(س) است که پیش از بعثت با حضرت محمد(ص) ازدواج کرد و اولین زنی است که به وی ایمان آورد. 

این بانوی بزرگوار همه ثروت خود را در راه نشر اسلام به کار گرفت و پیامبر اکرم(ص) پس از درگذشت وی همواره از ایشان با نیکی بسیار یاد می‌کرد. حضرت خدیجه کبری(س) سه سال قبل از هجرت و در سن 65 سالگی در مکه به دیدار حق شتافت. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار