خطیب نماز جمعه اراک؛
تابناک مرکزی: آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه با بیان این که از نظر پیامبر عالی ترین مرتبه جهاد خدمت به مردم است اظهار کرد: اگر به فکر خدمت به مردم نیستید حداقل به فکر ظلم به مردم هم نباشید و این نکته را هم در نظر بگیرید که آزادی حلب قطعا کمر تروریست‌ها را شکست.
کد خبر: ۳۴۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 23 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به اهمیت تقوا در رفتار و عمل اظهار داشت: تقوا باعث نصرت الهی است باید تمام هم و غم ما در این راه باشد تقوا نشانه مسئولیت پذیری است، انسان با تقوا احساس مسولیت می‌کند و این معنای تقوا است و باید سرمایه تقوا را تقویت کنیم که نتیجه اش شکست توطئه دشمن و کم شدن نفوذ دشمن است.

وی افزود: معنای مقاومت نشکستن است این بلوغ انسان است که در برابر حوادث سخت سر تسلیم فرود نیاورد و قوی باشد که نمونه عالی آن امام حسین (ع) و کربلا، امام راحل و شهدا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با توجه به حدیثی از پیامبر که می فرمایند" عالی ترین مرتبه جهاد خدمت به مردم است" تصریح کرد: اگر به فکر خدمت به مردم نیستید حداقل به فکر ظلم به مردم هم نباشید، اگر نمی خواهید درختی را آب دهید به فکر بریدن گوش مردم و به فکر جنایت کردن هم نباشید تعجب است که در دنیای اسلام به نام پیغمبر (ص) چه جنایاتی انجام می دهند اسلام دور از افراط و تفریط است.

آیت الله دری نجف آبادی آزادی حلب را برای همه مژده خواند و بیان کرد: یاد همه شهدای مدافع حرم، شهدای حزب اله، شهدای فاطمیون و زینبیون و ... که در این راه به شهادت رسیدند گرامی میداریم و آزادی حلب مانند آزادی خرمشهر درس های زیادی دارد، 9 هزار تروریست جلاد و مسلح با 100 ها اتاق عملیات و ارتباطات و... خدا کمک کرد و این اتاق پیچیده جنگ صهیونیستی قطری، آمریکایی، داعشی سرنگون شد این عظمت است آینده باید 100 ها کتاب بنویسد که چه مسئله عجیبی بوده است و این غده سرطانی از آنجا ریشه کن شد.

وی افزود: مقاومت کار ساز است و همه  آن نقشه های شیطانی بر ملا شد،  حلب  که آزاد شد کمر تروریست شکسته شد مقاومت کار خودش را کرد مقاومت یعنی مجموعه نیروهای وفادار به اسلام، رهبری و شهادت و مقابله با صهیونیست، یعنی یک جریان حزب الهی مومن اعم از شیعه و سنی، ایرانی و لبنانی و سوریه و هر کسی که آمده در این جریان حمایت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: اگر  غفلت میشد سوریه سقوط می کرد اما مقاومت مانع سقوط سوریه شد و اسرائیل شکست خورد، این ها فتنه هایی است که 100 سال بعد مشخص می شود، مقاومت کارساز است و سرنوشت را تغییر می‌دهد و عزت آفرین است این درسی است که برای 100 سال آینده ما هم است.

آیت الله دری نجف آبادی به موضوع ترور سفیر روسیه در آنکارا پرداخت و گفت: از نطر اسلام اصل ترور کاملا منفی است، آبروی آن کشور زیر سوال می رود و ترور هیچ وقت نتیجه بخش نخواهد بود و اسلام این اعمال را محکوم می کند داعش این فرهنگ ترور و کشت و کشتار را دارد اسلام این کار را اجازه نمی دهد.

وی موضوع بحرین و دستگیری شیخ عیسی قاسم را بیان کرد و ادامه داد: مردم بحرین مثل همه مردم دنیا حقوق شهروندی می خواهند و توقع بی جایی ندارند اما این جنایت کارها تحمل این را هم ندارند که مردم بحرین هر کدام حق یک رای داشته باشند 4،5 سال است بحرین را به خاک و خون کشیده اند و نخست وزیر انگلیس هم به جای کمک دادن از رژیم جنایتکار آل خلیفه حمایت می کند که ریشه آن ها در اسرائیل، آمریکا و آل  سعود است.

وی در آخر به مناسبت های پیش رو اشاره کرد و افزود: ایام کربلای 4 را داریم که شهدای مظلومی اند مخصوصا غواصان عزیز بچه ها با گوشت و پوست و استخوان خود مقاومت کردند، سالروز ولادت عیسی مسیح را داریم که امیدواریم دنیای غرب پایبند به مکتب عیسی مسیح باشند و دنیای مسیحیت دست از بعضی لجاجت ها بردارد دنیای اسلام می تواند همکاری خوبی داشته باشد، 9 دی را پیش رو داریم که روز بصیرت و میثاق با ولایت و همچنین روز خنثی شدن دسیسه ها است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: پایان هفته وحدت را هم داشتیم، چه وحدت شیعه و سنی و چه وحدت حوزه و دانشگاه از مسائل بسیار کلیدی و استراتژیک است و باید این وحدت با جدیت دنبال شود و پیام های نورانی رهبر معظم انقلاب را با گوش و جان بشنویم و برای اجرا کردنش تلاش کنیم.

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار