کد خبر: ۳۴۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰ 23 December 2016
- پایگاه اورژانس هوایی چابهار با حضور قائم مقام وزیر و معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار سیستان وبلوچستان، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در بندر شهید بهشتی چابهار راه اندازی شد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه در حاشیه مراسم راه اندازی اورژانس هوایی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اورژانس در کشور بیست و دومین و در سیستان وبلوچستان دومین پایگاه اورژانس هوایی است.
ایرج حریرچی افزود: پراکندگی و وجود مناطق سخت گذر و حوادث و سوانح گوناگون در سیستان و بلوچستان ایجاب می کند که این استان در اولویت خاصی قرار گیرد و این اقدام در کمترین مدت اجرایی شد.
وی ادامه داد: چرخبال اورژانس هوایی در هر سورتی پرواز توانایی جابجایی پنج بیمار را دارد و گستره ای به شعاع 200 کیلومتر را می تواند زیر پوشش قرار دهد.
وی گفت: تا چند روز آینده سه آمبولانس هوایی در دیگر نقاط کشور راه اندازی می شود و پوشش اورژانس هوایی به 25 فروند چرخبال خواهد رسید.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: تا قبل از طرح تحول نظام سلامت تنها پنج پایگاه هوایی در کشور وجود داشت که هم اینک به 22 پایگاه رسیده است.
دکتر حریرچی اظهار امیدواری کرد با راه اندازی اورژانس هوایی بسیاری از مشکلات گذشته و حمل بیماران و مدت زمان رسیدن به مراکز بهداشتی و درمانی کاهش پیدا کند.
استاندار سیستان وبلوچستان نیز از اقدامات وزارت بهداشت در حل مشکلات بهداشتی درمانی استان و به ویژه چابهار قدردانی کرد و گفت: راه اندازی اورژانس هوایی بسیاری از مشکلات را در مواقع بحران مرتفع می کند.
علی اوسط هاشمی افزود: اورژانس هوایی چابهار از برکات مهم طرح تحول نظام سلامت و دولت تدبیروامید است که در راستای کمک به خدمات رسانی بهتر راه اندازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار