رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین:
رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم کشاورزی و ارگانیک اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی در زمینه تولید محصولات کشاورزی نقش به سزایی دارند.
کد خبر: ۳۵۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 03 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان قزوین، جلسه بررسی طرح‌های نوین کشاورزی و علی‌الخصوص تولید محصول سالم در استان قزوین و شیوه انجام آن برای سلامت جامعه و مصرف‌کنندگان با حضور رئیس سازمان تعاون روستایی استان و مسئولان مربوطه در سالن جلسات سازمان تعاون روستایی استان برگزار شد.

ناطق معین‌الدین رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین، در این جلسه با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم کشاورزی و ارگانیک اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی در زمینه تولید محصولات کشاورزی نقش به سزایی دارند.

وی افزود: كشاورزی ارگانیک يك سامانه مديريت توليدی جامع‌‏نگر است كه موجب بهبود سلامت از طريق حفظ و تقويت چرخه‏‌ها و فعاليت زیستی خاك مي‏‌شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین تصریح کرد: یک محصول غذایی ایمن، نتیجه تمام فرآیندها و عملیات تبدیل و فرآوري انجام‌شده در درون زنجیره تولید مواد غذایی است.

سیمیاری معاون اداری و مالی سازمان تعاون روستایی استان قزوین، هم با اعلام اینکه بیش از 30 مورد فعالیت در اساسنامه تعاونی‌های تولید تعریف شده است تأکید کرد: شرکت‌های تعاونی تولید و خبرگان کشاورزی می‌توانند در صورت تمایل جهت  شرکت در طرح تولید محصول سالم کشاورزی درخواست همکاری خود را ارائه دهند.

ندا پیرمرادی از کارشناسان نظام‌های بهره‌برداری استان نیز با بیان اینکه نگرانی برای فروش و بازاریابی محصولات ارگانیک وجود ندارد، گفت: امسال محصولات ارگانیک به صورت آزمایشی تولید و به کشاورزان گواهی‌نامه GAP ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این گواهی‌نامه به عنوان یک استاندارد بین‌المللی جدید براي محصولاتی که در نظام عملیات مناسب کشاورزي تولید می‌شوند، با هدف حفظ اطمینان مصرف‌کننده، سلامت ایمنی و رفاه انسان و دام، حفظ اکوسیستم طبیعی و تولید در شیوه‌های پایدار ارائه می‌شود.

سعید رشوند کارشناس نظام بهره‌برداری استان هم بر ارسال به موقع ترازنامه‌های شرکت‌های تعاونی تولید و ضرورت فعالیت این شرکت‌ها در بخش‌های مرتبط با کشاورزی و تولید تأکید کرد.

در ادامه حسین کاکاوند نائب رئیس مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور، کرمی نماینده شرکت سگزآباد و خانی نماینده شرکت خشکچال کاکاوند، در خصوص مشکلات بازاریابی محصول و عرضه محصولات کشاورزی در غرفه‌های مربوطه و ضرورت فرهنگ‌سازی برای استفاده جامعه از محصول سالم  نظرات خود را بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار