دبیر ستاد زکات سیستان وبلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون در سطح استان سیستان وبلوچستان 3میلیارد 340 میلیون تومان زکات جمع آوری شده است.
کد خبر: ۳۵۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 03 January 2017


به گزارش ایسنا-منطقه سیستان وبلوچستان، رضا شهرکی اظهار کرد: در برنامه پیش بینی شده بود که امسال 3 میلیارد و نیم زکات در استان جمع آوری شود که خوشبختانه در دی ماه به هدف خود رسیده ایم.

وی با بیان اینکه بیشترین زکات جمع آوری شده متعلق به شهرستان نیمروز در حوزه سیستان است تصریح کرد: شهرستان زاهدان نیز در پرداخت زکات مستحب بیشترین آمار را نسبت به استان به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: در هشت ماهه نخست امسال بالغ بر 288 تن گندم، 1170 کیلوگرم جو و 6.5 تن خرما به عنوان زکات در سیستان وبلوچستان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه 2448روستاهای مشمول زکات در استان 62 درصد بوده اند عنوان کرد: روستاهای پرداخت کننده زکات 38 درصد بوده است.

دبیر ستاد زکات سیستان وبلوچستان گفت: از ابتدای سال 71 میلیون تومان بابت فرهنگ‌سازی زکات در استان سیستان وبلوچستان هزینه شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر یک‌هزار و ۴۴۴ نفر مبلغ اجتماعی در بحث زکات در استان فعالیت می کنند اظهار داشت: رابطین افتخاری غیر روستایی 18 درصد و رابطین روستایی 82 درصد هستند.

شهرکی ، مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: "قانون زکات" به منظور تشویق مردم به ادای زکات و سازماندهی امور مربوط در صورت اذن ولی فقیه و اعطاء اختیارات در چهارچوب قانون شورای مرکزی زکات تشکیل شده است.

وی ادامه داد: دولت مجاز است در جهت اهداف این قانون بنا به پیشنهاد کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) حداقل معادل ریالی زکات جمع آوری شده در هر سال را به همراه 10 درصد در بودجه سال بعد پیش بینی و در اختیار کمیته امداد قرار دهد.

مدیر کل کمیته امداد استان تصریح کرد: کمیته امداد موظف است معادل ریالی زکات جمع آوری شده را همراه کمک های دولت با اذن نماینده ولی فقیه استان در همان محل هزینه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار