برداشت محصول توت از باغات مناطق نیمه گرمسیری شهرستان خلخال آغاز شد.
کد خبر: ۳۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 18 May 2015

به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی بهار امسال و پربار بودن محصول توت در باغات مناطق نیمه گرمسیری این شهرستان از جمله باغات توت روستای نمهیل و روستاهای حاشیه رودخانه قزل اوزن امسال بیش از 150 تن توت از باغات توت این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

هادی ذبیحی افزود: اراضی کشاورزی مناطق نیمه گرمسیری خلخال برای کشت و پرورش انواع میوه ها از جمله انار ، انجیر ، توت ، بادام و پسته مناسب بوده و بخش بزرگی از سطح باغات میوه بخش خورش رستم خلخال واقع در منطقه نیمه گرمسیری این شهرستان به تولید این محصولات ازجمله توت اختصاص یافته است.

او گفت: توت تولیدی خلخال به دلیل تولید ارگانیک آن و پرهیز باغداران در استفاده از سموم نباتی و کودهای شیمیایی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و علاوه بر تامین بازار مصرف شهرستان بخشی از مصرف توت استان اردبیل و سایر استان های همجوار خلخال را نیز تامین می کند.

ذبیحی بهترین زمان برداشت توت در مناطق مختلف خلخال را از نیمه دوم اردیبهشت تا اواخر خرداد اعلام کرد و افزود: زمان برداشت محصول توت در مناطق مختلف شهرستان بستگی به شرایط آب و هوایی و اقلیمی و قرار گرفتن باغات توت در مناطق نیمه گرمسیری و سردسیری دارد.

وی اظهار کرد: میوه توت به صورت تازه ، خشک و فراوری شده قابل مصرف بوده و پزشکان مصرف توت را برای پیشگیری از ابتلا به سرطان ، افزایش طول عمر ، درمان کم خونی ، تصفیه خون ، تقویت کلیه ها و استفاده از توت خشکباری شده را برای مصرف بیماران دیابتی به جای قند توصیه می کنند.

شهرستان خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار