مدیرعامل آبفای روستایی گیلان:
محمدعلی فرامینی با بیان این که سال گذشته حدود 368 روستا دارای تنش آبی بودند، از روستاییان استان خواست برای جلوگیری از تنش آبی در این روستاها با استفاده بهینه از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی، کمک رسان خوبی برای شرکت آبفار در راستای تامین آب آشامیدنی همه به مشترکین تحت پوشش باشند.
کد خبر: ۳۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 19 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، محمدعلی فرامینی با بیان این که سال گذشته حدود 368 روستا دارای تنش آبی بودند، از روستاییان استان خواست برای جلوگیری از تنش آبی در این روستاها با استفاده بهینه از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی، کمک رسان خوبی برای شرکت آبفار در راستای تامین آب آشامیدنی همه به مشترکین تحت پوشش باشند. 

به گفته وی، هم اکنون 256 هزار و 936 مشترک روستایی در استان گیلان از آب آشامیدنی مطلوب و مناسب برخوردار هستند.

فر امینی اظهار کرد: نقاط کوهستانی بیشتر مواجه با کم آبی هستند چون آب مصرفی این مناطق از چشمه ها تامین می شود و آبدهی آنها بیشتر به بارش برف بستگی دارد.

وی یادآور شد: سال گذشته تنش آبی از زمان گرم شدن هوا در خرداد ماه این تعداد روستاها را فرا گرفت؛ اما امسال خوشبختانه بدلیل شرایط آب و هوایی تا کنون تنش آبی در روستاها نداشته ایم که پیش بینی می شود با گرم شدن هوا دو باره در برخی از روستاهای دارای تنش آبی سال گذشته با این مشکل مواجه شویم.

وی با بیان اینکه سال گذشته 29 میلیارد ریال پروژه مقابله با کم آبی در روستاهای گیلان اجرا شد، تاکید کرد: در صورت تنش آبی در روستاهای یاد شده، اعتبار مورد نیاز برای مقابله با تنش آبی در این مناطق افزون بر 470 میلیارد ریال خواهد بود.

مدیرعامل آبفای روستایی گیلان با بیان این که در سال جاری نیز اقدامات موثری برای رفع مشکل کمبود آب شرب در روستاها پیش بینی شده است، تصریح کرد: اصلاح و بازسازی شبکه های آبرسانی و ایستگاه های پمپاژ، حفر و تجهیز چاه ها، بهسازی چشمه ها، احداث و ترمیم مخازن تامین و ذخیره ی آب شرب و فراهم کردن امکانات خدمات فوریتی آبرسانی از مهمترین اقدام هایی است که از سوی این شرکت برای مقابله با تنش آبی در روستاهای گیلان پیش بینی و بعضا در حال اجراست. 

دو هزار و 592 روستا در گیلان وجود دارد که از این تعداد 368 روستا در معرض تنش آبی هستند.

آب مشترکان روستایی از حدود 542 حلقه چاه عمیق و حدود 722 دهنه چشمه تامین می شود.

هم اکنون 256 هزار و 936 مشترک روستایی در استان گیلان از آب آشامیدنی مطلوب و مناسب برخوردار هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار