وقتی جوانان جامعه از روند پیشرفت و عملکرد مخترعان مطلع شوند می‌توانند از آن‌ها الگو‌گیری کرده و این موضوع می‌تواند توان عملی کشور را تقویت کند.
کد خبر: ۳۷۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹ 11 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  تلاش علمی و عملی مخترعان و ایده پردازان گام مهم و اثرگذاری در زمینه  عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وقتی جوانان جامعه از روند پیشرفت و عملکرد مخترعان مطلع شوند می‌توانند از آن‌ها الگو‌گیری کرده و این موضوع می‌تواند توان عملی کشور را تقویت کند.

"پیمان بیگ محمدی" جوان ایلامی، کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی ( مدیریت تحول) و همچنین دارای مدرک professor shipp ( دکترای افتخاری ) مدیریت منابع انسانی از اتحادیه اروپا یکی از این مخترعان به حساب می آید که طرح و اختراع خود را در راستای اقتصاد مقاومتی دانسته و در معرفی آن گفت: "سیستم امنیتی و ضد سرقت از دستگاه های عابر بانک" اختراعی است، که در راستای جلوگیری از برداشت های نابجا و سرقت از کارت های عابر بانک و دستگاه های ATM  توسط سارقین به ثبت رسیده است.

وی که درحال حاضر مسئول اموراداری پتروشیمی عسلویه است، در ادامه می گوید:  پتروشیمی مرجان که در حال حاضر در انجا مشغول کار هستم و همچنین دانشگاه باختر تنها حامیان بنده  در معرفی طرح و بازتاب اقدامات صورت گرفته بوده اند.

 

کسب مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات سوییس

 

این مخترع ایلامی با اشاره به نیاز مبرم به منابع مالی در راستای تولید طرح، اظهار داشت: در حال حاضر به دنبال حامی بوده  و سرمایه گذار داخلی و خارجی که بتوانم طرح خود را ارائه کرده و در جهت تولید و تجاری سازی اختراع اقدام نمایم وجود ندارد.

بیگ محمدی با بیان اینکه اختراع توسط پلیس ضد سرقت ناجا تایید شده و مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات سوییس را هم به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: در حال حاضر طرح هیچگونه نمونه مشابه داخلی و جهانی ندارد و در 147 کشور دنیا نیز به ثبت رسیده است.

این جوان نخبه ایلامی، خاطرنشان کرد: در این سیستم حتی اگه کارت شما به سرقت برود یا مفقود شود،  سارق یا فردی که کارت را پیدا میکند حتی با داشتن رمز کارت هم نمیتواند هیچگونه برداشت و عملیاتی را با کارت عابر بانک انجام دهد، به عبارتی هیچ راهی وجود نداردکه بشود از کارت سوءاستفاده نمود.

 

دولت حمایت شاخصی از نخبگان و مخترعان نداشته است

 

وی با بیان عدم حمایت مسئولان دولتی از نخبگان و مخترعان کشور، اذعان داشت:  به نظرشما چه دلیلی وجود دارد بنده  با این همه افتخار و عناوین  وبا بهترین مدارک تحصیلی و تجربه کاری و شغلی هزاران کیلومتر از خانواد دور شده و صرفا بخاطر کاری که آینده زندگیم را تأمین کند، به عسلویه آمده و درشرایط سخت پتروشیمی این شهر سخت کار کنم.

بیگ محمدی با بیان اینکه باید بستر مناسب توسط مسئولین در استان ها فراهم شود، تا نخبگان و تحصیل کردگان بجای آواره شدن در شهرهای دیگر به خدمت در استان خود بپردازند.

این مبتکر جوان، خاطرنشان کرد: برای شرکت در مسابقات خارج از کشور که سفر می کردم، پیشنهادهای زیادی به بنده می شد که طرح خود را به آنان بفروشم، ولی غیرت ملی حقیر اجازه اینکارا به بنده نمی داد.

وی تأکید کرد: مسئولین استان و کشور بایستی به جوانان و مخترعان و نخبگان بیشتر بها داده، تا به این خودباوری برسند، و باور کنند که جوانان ایرانی در سراسر دنیا حرفی برای گفتن دارند.

وی با توجه به نقش برجسته نخبگان در تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد:  بسیج امکانات و ظرفیت های داخلی و بستر سازی مناسب از جانب مسئولین استانی و کشوری در ارزش نهادن به استعدادهای نیروهای جوان داخلی هم در تحقق این اقتصاد مؤثر است، و هم راه را برای پیشرفت جامعه از هر نظر هموار خواهد کرد.

وی با اشاره به طرح اختراعی خود گفت: چون بیشتر دستگاه های ATM وارداتی هستند، با تولید آن می توان هم به خودکفایی رسید و هم با صدور آن به خارج از کشور نام ایران و فکر ایرانی را بیش از پیش به جهانیان شناساند./م

ایلام رصد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار