کد خبر: ۳۸۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 02 March 2017

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجوی استان توسط بسیج دانشجویی و دست اندرکاران واحد زاهدان برگ رزین دیگری بر کارنامه‌ی درخشان فرهنگی و انقلابی این واحد دانشگاهی دانست.

به گزارش ایسنا دکتر امین رضا کمالیان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و احترام به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم و به ویژه شهدای دانشجو عنوان کرد: به برکت خون شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی امروز کشور ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی بر قلل رفیع افتخارات ایستاده است، بنابراین تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا یک وظیفه غیرقابل انکار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: شهدا با تأسی از اعمال و رفتار امام حسین (ع) درس فداکاری، وفاداری، ازخودگذشتگی، شجاعت، شهامت و صداقت را آموخته و در عمل آن را به اثبات رسانده اند، شهدای گرانقدر در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی کرده و حماسه ها آفریدند که ثمره آن حضور شما عزیزان در این محفل الهی و معنوی است، شهیدانی که یاد و نامشان برای همیشه بر صفحه سفید روزگار باقی خواهد ماند.

این مسئول دانشگاهی گفت: بسیار خرسند هستیم و افتخار داریم که میزبانی سومین کنگره شهدای دانشجوی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی استان بر عهده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گذارده شد تا برگ زرین دیگری بر کارنامه ی درخشان فرهنگی این واحد دانشگاهی ثبت شود.

کمالیان با بیان اینکه زینت بخش اندیشه های ناب و رشادت های غیورانه شهیدان برگزاری چنین برنامه هایی است، عنوان کرد: برادران و خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بعد از پایان دومین کنگره شهدا در شهرستان چابهار تلاش و جهد بسیار کردند تا این مراسم و این وظیفه خطیر را به خوبی و در شأن شهدای جان برکف برگزار کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی و دیگر حوزه های دست اندر کار گفت: جوانان انقلابی و متعهد واحد زاهدان با تلاش مستمر خود در طی این مدت توانستند فضای معنوی و ملکوتی که نشان از همدلی ریشه دار دارد رابه وجود آورند.

وی خاطرنشان کرد: احترام مستمر و بیاد ماندنی به شهدا به عنوان یک الگو رفتاری دائمی به عنوان یک شاخص فرهنگی در جامعه ایران صرفاً ناشی از برگزاری چنین یادواره ها، گردهمائی ها و کنگره هایی است که توسط افراد متعهد و وفادار به انقلاب و جمهوری اسلامی برنامه ریزی شده و به اجرا در می آید.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: پدران و مادران شهدای والامقام، فرزندان و برادران و خواهران شهدا، دانشجویان و جوانان عزیزی که پیرو خط سرخ شهادت حسین ابن علی هستید، باید بپذیرید که وظیفه ی شرعی، ملی و اخلاقی ما دانشگاهیان انتقال فلسفه شهادت به نسل های آینده است.

این مسئول دانشگاهی با بیان اینکه باید دانست که نسل های بعد از انقلاب آیا خاطراتی از رشادت ها و از خودگذشتگی های نسل انقلاب دارند، عنوان کرد: باید بدانیم که آنان چه الگوی رفتاری برای رسیدن به کمال مطلوب برای خود در نظر گرفته اند؟ باید از خود بپرسیم که چگونه می توان این عظمت ناشی از ازخودگذشتگی را به تصویر درآوریم تا نسل های آینده نسبت به حفظ میراث فرهنگی خود ادای دین نمایند.

کمالیان بیان کرد: برگزاری چنین محافل معنوی با عناوین بزرگداشت، کنگره، همایش و یادواره در قالب اقدامات تجلیل و بزرگداشت از مقام شامخ شهدا، ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه سبب بقای انقلاب اسلامی است و مایه خودباوری در کسب استقلال و حفظ آزادی ها است.

سومین کنگره شهدای دانشجوی استان سیستان و بلوچستان که میزبان پیکر مطهر سه شهید گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس بود، با حضور سردار خسرو عروج، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران و مدیران و مسئولان لشکری و کشوری در استان سیستان و بلوچستان، کارکنان، اساتید و دانشجویان به همت بسیج دانشجویی، معاونت فرهنگی و دانشجویی، روابط عمومی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد و در پایان از خانواده شهدای دانشجو تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار