کد خبر: ۳۹۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳ 12 March 2017

نماینده چاپخانه های سیستان وبلوچستان گفت: متاسفانه به دلیل عدم صنعتی نبودن استان و صنایع بسته بندی، صنعت چاپ سیستان وبلوچستان در حد نیازهای اداری و خدمات فرهنگی پیشرفت کرده است.

به گزارش ایسنا منطقه سیستان وبلوچستان، اصغری در رابطه با تاریخچه و معضلات صنعت چاپ در سیستان وبلوچستان اظهار کرد: صنعت چاپ این استان قدمتی 50 ساله دارد و در حال حاضر 48 باب جاپخانه در استان موجود است که از این تعداد 24چاپخانه در زاهدان فعال است.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم صنعتی نبودن استان و صنایع بسته بندی، صنعت چاپ سیستان وبلوچستان در حد نیازهای اداری و خدمات فرهنگی پیشرفت کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به علت داشتن ماشین آلات چند دهه پیش که سرعت بالایی ندارند بیش از 90 درصد چاپخانه ها وابسته به کارهای اداری، دولتی و فرهنگی هستند.

اصغری با بیان اینکه در گذشته برای صدور مجوز چاپخانه ها نگاه کارشناسی نشده است خاطرنشان کرد: انتظار فعالین این کار نگاه کارشناسیبه همه بخش های صنعت چاپ است که در تمام حوزه های قبل از چاپ، چاپ و صحافی و بسته بندی باهم رشد داشته باشد.

نماینده چاپخانه های سیستان وبلوچستان تصریح کرد: صنعت چاپ سیستان وبلوچستان نیاز به جهش دارد که این امر بدون کمک مسئولین امر میسر نیست.

وی انتظار چاپخانه داران از مسئولین را حمایت در بخش سرمایه ای و تجهیز چاپخانه ها در امر تسهیلات کم بهره عنوان کرد و گفت: ماشین آلات جدید سرمایه میلیاردی می خواهد که این از توان چاپخانه داران استان خارج است و این امر زمانی تحقق پیدا می کند که دولت چاپخانه داران را در بحث وام های کم بهره حمایت کند.

وی یکی از مشکلات چاپخانه های استان را نبود نیروی متخصص چاپ و تعمیرات ماشین آلات دانست و افزود: زمانی که مشکلی برای ماشین آلات به وجود می آید به علت دوری از مرکز هزینه های زیادی برای چاپ خانه ها ایجاد می شود که بهتر است در بحث آموزش افراد یا حمایت وزارت ارشاد اسلامی اقدام شود.

وی با اشاره براینکه چاپخانه ها هرسال مالیات ارزش افزوده می دهند تصریح کرد: سرانه کتابخوانی در استان کم است که چاپخانه ها حاضرند به جای دادن مالیات در سال 1000 کتاپ چاپ کنند و به طور رایگان در اختیار مدارس ابتدایی و راهنمایی قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار