کد خبر: ۳۹۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ 18 March 2017

شهردار خاش سیستان و بلوچستان گفت: این شهرداری در آستانه سال جدید با کاشت افزون بر 30 هزار گل و گیاه و انواع درختان مثمر و غیر مثمر به استقبال نوروز رفت.

عبدالمجید تمندانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش و همت کارکنان شهرداری و مشارکت شهروندان در 2 ماه اخیر نهالهای کاج توپی، کاج تهران، نارون، سرو، زیتون تلخ، توت کاتوزیا، نخل زینتی، سنجد، بید، شاهپسند، کرچک، ناترک، گل فصلی، گل یخ، شب بو، همیشه بهار، اطلسی، لاله عباسی، ابریشم و اوکالیپتوس در نقاط مختلف شهر خاش غرس شده اند.
وی اظهار کرد: توزیع نهال در مدارس و در بین مردم خاش همگام با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و اواخر امسال انجام شده است.
شهردار خاش ادامه داد: از 20 اسفند کار کاشت گلها و گیاهان زینتی در شهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.
تمندانی بیان کرد: کار زیباسازی و نظافت شهر خاش در کنار ایجاد مکانهای اسکان و پذیرایی، برپایی سیاه چادر فرهنگی با هدف نمایش سنت ها و آداب و رسوم بومی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و عرضه محصولات کشاورزی و گیاهان داروئی و پذیرایی از مهمانان نوروزی با چای و شربت و شیرینی و غذاهای محلی و نورپردازی و آراستن سفره های هفت سین و غیره شروع شده و همچنان در اولویت هستند.
شهرستان مرزی خاش با داشتن 174 هزار نفر جمعیت، برخورداری از ظرفیت های گردشگری تفتان، گل فشان پیرگل، رودخانه‌های ایرندگان و کارواندر و کاواری و ارتفاعات بیرک و آثار پر شمار طبیعی و تاریخی در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار