کد خبر: ۳۹۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 18 March 2017

رئیس شبکه بهداشت و درمان خاش سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای حوزه سلامت برای ارائه خدمات در تعطیلات نوروزی در آماده‌باش قرار گرفتند و تمام تلاش مجموعه بهداشت و درمان ارائه بهترین خدمات بهداشتی درمانی به مردم شهرستان و نیز مسافران نوروزی است.

دکتر محمد رخشانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات سلامت در ایام نوروز و برای رفاه حال مراجعه‌کننده‌ها با هماهنگی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته طرح آماده‌باش نوروزی واحدهای بهداشتی و درمانی پس از تشکیل ستاد بسیج سلامت نوروزی به اجرا در آمد.
وی ادامه داد: مدیران و مسئولان واحدهای بهداشتی و درمانی در طول مدت اجرای طرح آماده‌باش نوروزی، به صورت مستمر و کشیک نحوه ارائه خدمت به بیماران را نظارت کرده و درخصوص رفع مشکلات احتمالی به سرعت اقدام می کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان خاش افزود: بر اساس مفاد این طرح، فعالیت تمام وقت بیمارستان‌ امام خمینی(ره) و مراکز درمانی و داروخانه های شبانه‌روزی باید کماکان ادامه یابد و چند مرکز خدمات جامع سلامت در شهر و روستاها طبق روال سال‌های گذشته در طول روز آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان احتمالی باشند.
وی ادامه داد: برای مرخصی های کارمندان به نحوی برنامه‌ریزی شده تا ضمن فراهم بودن امکان دسترسی کامل بیماران به خدمات درمانی، از بروز هرگونه کاستی و اختلال در زمینه خدمت‌رسانی به بیماران به ویژه در بخش اورژانس پیشگیری شود.
دکتر رخشانی با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت های بازرسان بهداشت محیط از اماکن و مراکز عمومی اظهار داشت: نظارت‌های دقیقی بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی همچون رستوران‌ها، شیرینی‌پزی‌ها و قنادی‌ها انجام می شود و مراکز بین‌راهی نیز به صورت ویژه مورد ارزیابی ناظران قرار می‌گیرند.
این مسئول تاکید کرد: مساجد، تفرج‌گاه‌ها و رستوران‌ها نیز از این نظارت‌ها دور نمانده و همکاران ما همه مراکز داخل شهر و برون‌شهری را مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌دهند.
وی مراکز کشیک ایام نوروز را مرکز خدمات جامع سلامت شهید بهشتی برای ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی و مراکز خدمات جامع سلامت روستایی نوک آباد، دهپابید(خدمات پزشکی و تسهیلات زایمانی)، گوهرشهر، سبزگز، ده رئیس، کارواندر، کوشه و ایرندگان(تسهیلات زایمانی) اعلام کرد.
رخشانی ادامه داد: در این برنامه تعداد 50 نفر از پرسنل اورژانس در هشت مرکز اورژانس با سه دستگاه آمبولانس آماده ارائه خدمات در صورت لزوم به شهروندان و مسافران نوروزی هستند.
وی تصریح کرد: همچنین سه داروخانه شبانه روزی در سطح شهرستان فعال و نیز مطب های دندانپزشکی و درمانگاهها بصورت کشیک آماده ارائه خدمات هستند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان خاش بیان کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان برای خدمات رسانی به همشهریان و مسافران نوروزی در آمادگی کامل بسر می برد.
وی افزود: این بیمارستان به عنوان تنها بیمارستان شهرستان خاش تجهیز و برای ارائه خدمات به مردم و مسافران در ایام نوروز آماده شده است.
رخشانی خاطر نشان کرد: نظارت بر بیمارستان و مراکز درمانی به منظور سنجش خدمات و کیفیت آنها در ایام تعطیل نوروز همچون گذشته انجام می شود، که این اقدام سبب جلوگیری از هرگونه تخلف و به وجودآمدن نارضایتی می شود و همشهریان عزیز می‌توانند هرگونه شکایت و پیشنهادات خود را از طریق سامانه بهداشتی 190 اعلام کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان با تاکید بر اینکه آماده باش لیست مراکز کشیک اطلاع‌رسانی می شود، اظهار داشت: از طریق رسانه‌های محلی و نیز نصب بیلبورد شهری در سطح شهر و ورودی‌ها این اطلاع رسانی انجام می شود تا مردم و مسافران برای دریافت خدمات درمانی و نشانی این مراکز با مشکلی رو به رو نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار