مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل گفت: استقبال اردبیلی ها برای حضور شرکت های هواپیمایی کم است.
کد خبر: ۳۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 27 May 2015

 به گزارش ایرنا فخرالدین هاشمی در نشست با خبرنگاران افزود: محدودیت ناوگان هوایی با توجه به تحریم ها نیز دلیل دیگر کم شدن حضور شرکت های هواپیمایی در اردبیل است.

وی با بیان اینکه هم اکنون شرکت های آسمان ، آتا ، ایران ایر و ایران ایر تور در این استان پرواز دایر کرده است ، گفت: با شرکت های هواپیمایی مختلف داخلی و خارجی رایزنی های لازم برای حضور در فرودگاه اردبیل انجام شده و در صورت توافق اطلاع رسانی می شود.

وی گفت: فضای پذیرش مسافردر فرودگاه اردبیل 13 هزار متر بوده و این فرودگاه آمادگی دارد به صورت 24 ساعته پروازهای مختلف را دایرو اداره کند.

هاشمی با اشاره به تلاش برای تجهیز فرودگاه اردبیل افزود: از نظر تجهیزات و فضای پذیرش فرودگاه اردبیل جزو فرودگاه های برتر کشور بوده و وجود دو سامانه ILS در این فرودگاه در کشور کم نظیر است.

وی از افزایش تعداد دو پرواز در اردبیل توسط شرکت هواپیمایی ایرتور خبر داد و گفت: این پرواز با هدف افزایش گردشگری در استان برقرار می شود.

وی ادامه داد : در حال حاضر به طور متوسط روزانه دو پرواز در استان انجام می شود و فرودگاه اردبیل آمادگی کامل برای پذیرش شرکت ها و افزایش پرواز را دارد.

مدیر کل فرودگاه های اردبیل در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت فرودگاه پارس آباد افزود: باندهای این فرودگاه نیاز به بهسازی دارد و هم اکنون اقدامات مربوط به لایه روکش این فرودگاه در دست اجرا بوده و باندهای این فرودگاه نیز از 30 متر به حد استاندارد 45 متری افزایش می یابد.

هاشمی گفت: استحکام باند این فرودگاه در گذشته 20 بود که باید این استحکام به 32 برسد که اقدامات لازم در این راستا شروع شده است.

وی ادامه داد : لایه اول مستحکم کردن باند تا شهریورماه سالجاری به پایان می رسد ولی برای اقدامات دیگر و تکمیل بهسازی این فرودگاه نیاز به 120 میلیارد اعتبار داریم.

هاشمی با بیان اینکه مطالعات لازم برای ادامه طرح بهسازی و تعریض فرودگاه پارس آباد انجام گرفته گفت: در صورت تخصیص اعتبار اقدامات اجرایی بدون وقفه آغاز می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار