سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی پاکستان به تهران برای بازدید از منطقه چابهار به منطقه مشترک گوادر خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 24 April 2017

به گزارش ایسنا، سید حسین نقوی حسینی در توضیح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در این جلسه برنامه سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پاکستان مورد بررسی قرار گرفت و قرار است از شانزده تا 20 اردیبهشت مهمان این کمیسیون بوده تا بازدیدی از منطقه چابهار و منطقه مشترک گوادر داشته باشند.

به گفته وی، قرار است اعضای این کمیسیون در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری در سفری به سیستان و بلوچستان از مرزهای جنوب شرقی کشور بازدید کنند.

نقوی حسینی همچنین گفت:‌ در این جلسه کلیات لایحه اصلاح قانون نظارت بر مسافرت های خارجی کارکنان دولت رد شد . لایحه ای که به موجب آن دولت درخواست کرده تبصره 4 به ماده سه قانون نظارت و مسافرت های خارجی کارکنان دولت اضافه شود تا ماموریت وزارت خارجه به منظور انجام وظایف اداری در نمایندگی های ایران در خارج از کشور، حضور در اجلاس و مجامع بین‌المللی یا همراهی هیأت های رسمی از شمول این قانون حذف شود.

وی نحوه حضور و غیاب اعضای کمیسیون را از دیگر موارد مطروحه عنوان کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد شیبانی از وزارت خارجه به عنوان مشاور کمیسیون شود . همچنین صفاری عضو کمیسیون گزارشی از سفر وزیر خارجه به گرجستان ،‌قرقیزستان و ترکمنستان گزارشی ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت که در این جلسه بروجردی رئیس کمیسیون به ارائه گزارشی از سفر برخی از اعضای کمیسیون به قم و ملاقات با علما و مراجع عالیقدر قم ارائه کرد و توضیحاتی از اقدامات فرهنگی دفتر آیت‌الله سیستانی در قم ارائه نمود.

وی با اشاره به ارائه توضیحات بروجردی درباره اقدامات و فعالیت های فرهنگی آیت‌الله عراقی در قم افزود: به گفته بروجردی این گونه اقدامات در جهت مقابله با آموزه های افراطی و خشونت گرایانه ای که معمولا از خارج از کشور مدیریت می‌شود،‌ضرورت دارد. به طوری که سعودی ها مدارسی را هدایت می‌کنند که پرورش دهنده تروریست ها هستند.

وی افزود:در این جلسه آقای بروجردی از روند صدور ویزا به مسافران خارجی در فرودگاه امام (ره) انتقاد کرد و برخی از رخدادها را برخلاف شئون جمهوری اسلامی ایران دانست.

نقوی حسینی در پایان گفت که در این جلسه سه محور بررسی امنیت اقتصادی ، سطح مناسبات اقتصادی از طریق سفارت خانه و سفرا و موضوع قاچاق کالا پیرامون شعار سال نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار