کد خبر: ۴۲۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 12 May 2017

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین بارندگی گزارش شده در شبانه روز گذشته استان مربوط به چاهان از توابع شهرستان نیکشهر با 18 میلی متر بوده است.

رضا آزادمنش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته در برخی نقاط جنوبی سیستان و بلوچستان بارش های خوبی گزارش شد که بیشترین آن بعد از چاهان، مربوط به شهرستان هیچان نیکشهر با 10میلی متر و لهاباد سرباز با 9 میلی متر بوده است.
وی ادامه داد: تا اوایل هفته آینده در ارتفاعات نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان شاهد رشد ابرهای جوششی همراه با رگبار و رعد و برق، باد شدید لحظه ای، برخی نقاط تگرگ و صاعقه در ساعات بعدازظهر و شب هستیم.
وی افزود: با توجه به ماهیت توفان های تندری، سیلاب ناگهانی محتمل است بنابراین به هم استانی ها توصیه می شود تا از اسکان و تردد در مسیل رودخانه ها خودداری کنند.
وی تاکید کرد:همچنین در این مدت توصیه می شود شهروندان در زمان وقوع رعد و برق از استقرار در فضای باز نظیر زمین های زراعی، مناطق مرتفع، زیر تک درخت ها، کابل های برق وغیره خودداری کنند.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: حداقل دمای هوای استان در شبانه روز گذشته با 17 درجه سانتیگراد مربوط به زاهدان و حداکثر دمای با 44 درجه مربوط به شهرستان دلگان در جنوب استان بوده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 18 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و طوفان های شدید و گرد و غبار روبروست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.
این استان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار