ماه رمضان به نیمه رسیده و هر کس به طریقی سعی می کند دل در گرومحبت الهی گذاشته و برای خود توشه های معنوی اندوخته کند،راهی که گرچه در همه سال به سوی تعالی باز است ولی در ماه مبارک رمضان روشن تر و گیراتر می نماید.
کد خبر: ۴۳۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 10 June 2017
تابناک ایلام ::روزه داری همانند سایر تعالیم دین انسان ساز اسلام ،رازها ی زیادی با خود دارد که اندیشمندان و محققان جامعه پزشکی تاکنون بر فواید بیشماری از آن مهر تایید زده اند. جنبه های متنوعی از فواید مختلف مادی و معنوی بر این فریضه مهم اسلامی بار شده است که هر کس باید در حد توان خود به بهره برداری از آن بپردازد.
 
کار خیردر این ماه مصداق واقعی تر و عینی تری می یابد.همه بدنبال افطاری دادن و خوشحال کردن روزه داران هستند .نذری فراوانی هم توزیع می گردد.خیلی ها به فکر اطعام ایتام و نیازمندان می افتند و برخی را در اطرافشان مستحق پیدا می کنند و دست نیازشان را می فشارند.
 
در واقع یکی از مهمترین کارکردهای این ضیافت یک ماهه الهی نهادینه کردن خیر و خوبی در دل انسانهاست .دل هایی که ممکن است روزمرگی و پل ساختن از خرابه های وجدان برای رسیدن به مطامع ناچیز دنیوی ،روزگار آنها را پر کرده باشد .
 
صرف نظر از واجب بودن این تکلیف و با اندک کنکاشی در تمام تعالیم دین اسلام ،پایه ای از فواید معنوی و فیزیکی و پزشکی را در تعالیم و عبادات مختلف شاهد هستیم که خیر و نیکی آنها برای افراد و جوامع مسلمین و تمام بشریت می ماند .
 
حال که روزه دارید ،از خود شروع کنید.به خودتان دروغ نگویید.اخلاق زشت خود را بازشمارید و برای هرکدامشان بدون اینکه فریب کاری ذهنی درونی داشته باشید حدو مرز قائل شویدو آنها را آرام آرام حذف نمایید.
 
دلمشغولی های روزانه خود را با خدای خود قسمت کنید.در این دنیای وانفسا که گوش شنوا برای درد دل هاکم شده است ،گوشی شنوا و ندایی آرام بخش و همیشگی می تواند رهنمون و راهگشای خوبی برای سنگینی حرف های شما باشد .
 
یک قدم چسبیده به شما ،خانواده قرار گرفته است که در شرایط کنونی جامعه نیاز به همدلی ،مشارکت پذیری و صمیمیت در بین اعضای ان ،بیش از پیش احساس می شود.بزرگتر ها محبت می خواهند و یک احوال پرسی صمیمانه و کوچکتر ها توجه می خواهند و شناخت اخلاق مدارانه .
 
همسران خود را دریابید .مردان خسته در کنار زنان مهربان آرامش می یابند و زنان چشم به راه ،با محبت ودوست داشتن های ساده مردانشان خستگی از تن به در می کنند .
 
فقرای آبرومندزیادی هستند که در زیر چرخ های بی وجدان تغییرات اقتصادی و اجتماعی کمر خم کرده اند اما دست نیازشان از آستین تکدی گری و دزدی در نیامده است .اینهارا اگر کمک نکنیم معلوم نیست تا کی بتوانند تحمل کنند،پس وقتی از خود و خانواده تان فارغ شدید آنها را هم دریابید.
 
رمضان یک فرصت است تا اندیشه ها اصلاح شود ،گوش ها خوبی را بشنوندودیده ها ،نادیده های گذشته را باز بشناسند.رمضان یک ماه است ولی تغییراتی که می تواند در روح خسته ما برجا گذارد می تواندرهایی بخش نه یک نفس که یک جامعه باشد...رمضان به نیمه رسیده است ./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار