معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بانک اطلاعاتی از آسانسورها موجود در سطح استان باید ایجاد شود و برای استانداردسازی آنها برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۴۴۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 13 June 2017
به گزارش ایرنا باقر کرد در کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: مشکل اصلی در بحث راه اندازی آسانسور در استان یا شهر زاهدان این است که بر اساس یک مدل خاص انجام نمی شود و هر فردی از هر کجای کشور با حضور در این منطقه اقدام به نصب و مونتاژ آسانسور می کند.
وی ادامه داد: شرکت های نصاب آسانسوری که از سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان مجوز دارند یا شرکت هایی که از جاهای دیگر مجوز گرفتند خودشان را ملزم به رعایت خیلی چیزها نمی دانند و همچنین یک عده به عنوان کارگرهای قبلی این شرکت ها خود به صورت مستقل اقدام به نصب آسانسور می کنند.
وی تاکید کرد: باید قبل از ساخت ساختمان برای نصب آسانسور استاندارد میان آنچه که مقررات شهری است و مقررات استاندارد هماهنگی های لازم صورت گیرد.
معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع آسانسور وضعیت خوبی در داخل استان ندارد به ویژه در این شرایط که با توجه به توسعه شهرسازی و خیلی از مسائل دیگر کارهای ساخت و ساز ساختمان های چند طبقه روبه افزایش است.
کرد افزود: باید بررسی کنیم در زاهدان چند آسانسور وجود دارد و برای آنها کدگذاری شود.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: با افزایش ساخت و سازها در ارتفاع، توجه به مساله استانداردسازی آسانسورها روز به روز در استان بیشتر می شود.
اسماعیل عاقلی افزود: با توجه به اتفاقات رخ داده در حوزه آسانسور در بحث شکستگی یا فوت شدن افراد، اجرای اجباری استانداردسازی این وسیله نقلیه در سال های اخیر در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهار داشت: هم اینک 2 شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده در سیستان و بلوچستان داریم که می توانند گواهی ایمنی برای آسانسورها صادر کنند و همچنین 12 شرکت نصابی مجوز دار از سازمان صنعت، معدن و تجارت و دارای پروانه طراحی و مونتاژ در استان فعال هستند.
وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی ویژه شرکت های نصاب آسانسور، مهندسان ناظر و کارشناسان دستگاههای اجرایی و صدور اطلاعیه ها برای شهروندان در رابطه با رعایت نکاتی برای عقد قرارداد در زمینه نصب آسانسور از جمله اقدامات انجام شده این مجموعه در استان است.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: در هفته های اخیر فوت یکی از شهروندان استان را در آسانسور داشتیم که مایه تاسف است.
عاقلی ادامه داد: در چند سال اخیر 339 آسانسور در استان توسط اداره کل استاندارد بررسی شد و گواهی ایمنی دریافت کردند.
وی پذیرش کار فقط از شرکت های نصاب آسانسور دارای مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت و قید این عنوان در زمان صدور مجوز پروانه ساختمانی اولیه که آسانسور مشمول استاندارد اجباری است با این هدف که مدیران و مالکان ساختمان ها دارای آسانسور ملزم به رعایت استانداردها و دریافت گواهی عملکرد آسانسور از اداره کل استاندارد استان هستند و صدور پایان کار ساختمانی منوط به ارائه این گواهی است را از مهمترین مصوبات نشست امروز ذکر کرد.
وی گفت: ابلاغ سازمان صنعت، معدن و تجارت به شرکت های نصاب در خصوص ممنوعیت بهره برداری از آسانسورها تا قبل از اخذ گواهی ایمنی و عملکرد از اداره کل استاندارد، انجام اقدامات لازم از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص برخورد با نصابان غیرمجاز و متخلف، کنترل و نظارت بر تمام قراردادهای منعقد شده شرکت های نصاب و ارائه کننده خدمات سرویس و نگهداری و تشکیل بانک اطلاعات آسانسورها در اداره کل استاندارد استان از دیگر مصوبات شاخص این نشست بوده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار