مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس با بیان این که طرح های مسکن مهر استان فارس نیازمند احداث دو هزار و 500 کلاس درس هستند، خیرین مدرسه ساز را به مشارکت در تامین نیازهای ساکنان این طرح ها فراخواند.
کد خبر: ۴۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 07 June 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:احمد دست نیان یکشنبه در نشستی خبری در شیراز افزود: با فرض این که هر خانواده ساکن در طرح های مسکن مهر استان فارس یک دانش آموز داشته باشد و با توجه به شمار 70 هزار واحدی این طرح ها، 70 هزار دانش آموز نیازمند کلاس درس هستند که اگر برای هر کلاس درس 30 دانش آموز در نظر بگیریم، دو هزار و 500 کلاس درس کم داریم.

این مقام مسوول اظهار کرد: متاسفانه همپای اجرای طرح ساخت مسکن مهر در کشور فکری برای ساخت مدرسه برای فرزندان ساکنان این طرح ها نشده است و این مشکل در استان فارس در شهرهای صدرا و لپویی جدی تر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس با اشاره به برگزاری هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز این استان در روز 19 خرداد جاری اظهار کرد: با توجه به آمار، فارس در زمره سه استان برتر کشور در جذب مشارکت های مردمی در ساخت مدرسه است.

وی گفت: در سال های گذشته امر مدرسه سازی هم از محدودیت ها و مشکلات ناشی از تحریم های دنیای استکبار بی نصیب نبوده است همچنان که در سال 1386، حدود یک هزار میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی برای ساخت مدرسه در نظر گرفته شده بود اما در سال 93، این اعتبارات حدود 520 یا 530 میلیارد ریال بود.

دست نیان اظهار کرد: در سال 86، یک متر مربع ساخت فضای آموزشی و مدرسه دو میلیون ریال تمام می شد اما امروز 9 میلیون ریال و این موضوع نشان می دهد که هزینه های ساخت مدرسه چهار و نیم برابر شده است و اعتبار مدرسه سازی هم نصف شده است.

وی بیان داشت: با توجه به این موضوع، اگر در سال 86 می توانستیم 9 کلاس درس بسازیم، امروز می توانیم یک کلاس درس با اعتبارات ملی و استانی بسازیم و این وضعیت بر اهمیت مشارکت خیرین مدرسه ساز در این فرآیند افزوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس در ادامه هدف از برپایی جشنواره خیرین مدرسه ساز را تکریم آنان و همچنین طرح مسائل و نیازهای جامعه در حوزه فضاهای آموزشی بیان کرد و گفت: هفت هزار کلاس درس فعلی در استان فارس از استحکام لازم در برابر زلزله برخوردار نیست که یا باید مقاوم سازی شوند یا تخریب و بازسازی.

دست نیان ، پیش بینی کرد که از یک هزار و 400 کلاس درس در دست ساخت توسط اداره کل نوسازی مدارس فارس و خیرین مدرسه ساز، مهر امسال 400 کلاس درس به بهره برداری برسد و تحویل آموزش و پرورش شود.

هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس عصر سه شنبه 19 خرداد جاری به میزبانی شهر صدرا در 15 کیلومتری شمال غرب شیراز برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار