کد خبر: ۴۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 07 June 2015

مسابقات کمانگيري روي اسب و کمانهاي سنتي هدف ( پوتا ) و فليگيت آرچري قهرماني جهان در بخش انفرادي و تيمي در دو شهر استانبول  و شهر قهرمان ماراش و با حضور 22 کشور از سراسر جهان و به مدت شش روز و با ميزباني ترکيه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز؛ تيم آذربايجان شرقي که به عنوان نماينده جمهوري اسلامي ايران در اين مسابقات شرکت کرده بود، با مربيگري مهدي اسلامي خطيبي که داراي 15 سال سابقه درخشان در رشته سوارکاري مي باشد و در حال حاضر نيز حدود 3 سال است که به تيراندازي با کمان و کمانگيري روي اسب مشغول به فعاليت است توانست شگفتي خلق کند.

نماينده ايران در اين مسابقات که با 3 نفر از يزد و 6 نفر از آذربايجان شرقي و در مجموع 2 نفر از بانوان ايراني و 5 نفر از آقايان و با دو خردسال در اين مسابقات شرکت کرده بود.

تيم ملي ايران در بخش تيمي مقام قهرماني و مدال طلاي  تيراندازي با کمان سنتي هدف (پوتا) و فليگيت آرچري را از آن خود کرد و در بخش انفرادي نيز مهدي اسلامي خطيبي با کسب مدال طلا و با دريافت کاپ بلورين مسابقات به عنوان فني ترين کمانگير سنتي هدف (پوتا) شناخته شد.

مهدي اسلامي خطيبي گفت: ازهيئت تيراندازي با کمان آذربايجان شرقي خصوصا از دبير پرتوان و سخت کوش آقاي کاظم قبادي که تمام ثمره ها و افتخارات تيراندازي با کمان استان مديون اوست  و خانواده عزيزم که هميشه و در همه حال در کنارم بودند و حمايتم کرند نهايت تقدير و تشکر را مي کنم.

لازم به ذکر است که بعد از اتمام اين مسابقات آقاي مهدي اسلامي خطيبي که بنيانگذار و اولين مربي رشته تنت پگينگ ( شمشيرزني و نيزه زني روي اسب ) در ايران است ، توانست به مربيگري خود براي اولين بار اقدام به آموزش تيم منتخب کشور ترکيه نمايد .

اسامي تيم ملي جمهوري اسلامي ايران: مهدي اسلامي خطيبي، داود دلدار، هادي دلدار، محمد اسلامي خطيبي، معصومه اسدي سيلاب، دنيز اسلامي خطيبي(آذربايجان شرقي)، فاطمه ابراهيمي، حسين اسدي و محمد ناصر رحمتي مقدم(يزد)

سرمربي: مهدي اسلامي خطيبي، سرپرست: محمد ناصر رحمتي مقدم و تدارکات: معصومه اسدي

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :