مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون بالغ‌بر ۱۱۶ هزار تُن گندم از کشاورزان استان خریداری‌شده است.
کد خبر: ۴۶۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ 23 July 2017

حشمت‌الله برسلانی در گفتگویی اظهار کرد: خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی از ۱۸ خردادماه امسال آغازشده و تاکنون ۱۱۶ هزار تُن گندم از سوی کمیسیون‌های شرکت غله و خدمات بازرگانی و نیز از طریق مراکز تعاون روستایی به‌عنوان مباشر خرید از کشاورزان استان، گندم خریداری‌شده است.

برسلانی بابیان اینکه تاکنون ۴۰ درصد مطالبات گندم کاران خراسان شمالی پرداخت‌شده، عنوان کرد: این میزان، معادل ۴۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به سازوکار خرید تضمینی محصول گندم در خراسان شمالی، بیان کرد: این استان امسال به‌عنوان پایلوت محصول گندم کشاورزان را در تابلوی بورس به فروش می‌رساند.

وی افزود: درصورتی‌که روند گواهی عرضه در بورس کالای ایران تسریع شود، کشاورزان خراسان شمالی به نسبت سایر استان‌هایی که در پایلوت این طرح قرار ندارند، منفعت بیشتری خواهند برد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اجرای طرح قیمت تضمینی در بورس کالای ایران را برای کشاورزان مفید دانست و عنوان کرد: باعرضه گندم در بورس کالا، زمینه برای پرداخت سریع‌تر مطالبات گندم کاران فراهم خواهد شد.

 برسلانی نرخ پایه خرید گندم از کشاورزان را برای سال جاری به ازای هر کیلو، ۱۳۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: چنانچه واریز وجه به‌حساب کشاورزان با تأخیر مواجه شود، دولت موظف به پرداخت جریمه دیرکرد خواهد بود.

این مسئول اظهار کرد: در سال جاری پیش‌بینی خرید ۱۷۰ هزار تُن گندم از کشاورزان استان راداریم که این میزان  با توجه به ظرفیت انبارهای ذخیره‌سازی و تجهیزاتی که داریم تا ۲۰۰ هزار تُن نیز قابل‌افزایش است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار