از یکم تا سوم شهریورماه
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: استان سمنان از یکم تا سوم شهریورماه امسال میزبان جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» است.
کد خبر: ۴۶۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 25 July 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان،مریم سلمانیان اظهار کرد: رویداد گردشگری سفره ایرانی امسال و با حضور استان‌های منطقه چهار شامل سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی گفت: در این جشنواره غذاهای محلی استان‌های سمنان، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی معرفی می‌شود و برگزیدگان بخش غذای این رویداد گردشگری به لیست غذاهای رستوران و مراکز پذیرایی کشور افزوده می‌شوند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: برگزاری مسابقه انتخاب پیش‌غذا، دسر و دمنوش برتر محلی و برپایی غرفه‌های ارائه غذاهای سنتی استان و صنایع دستی مرتبط با سفره ایرانی نیز از دیگر بخش‌های این رویداد است.

سلمانیان برندسازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری جهان، استانداردسازی واحدهای پذیرایی ملی و بومی، جذب گردشگر، حمایت از تنوع فرهنگی و غذایی و معرفی غذاهای سالم به مردم و گردشگران را از اهداف این رویداد عنوان کرد.

وی گفت: احیای غذاهای سنتی، معرفی غذاهای بومی مهجور مانده یا در حال فراموشی، تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری و تبدیل غذاهای بومی و سنتی به یکی از جاذبه‌های هر منطقه و ترغیب رستوران‌ها برای قرار دادن غذاهای محلی در منوی خود از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: بخش‌های اصلی جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری شامل بخش عرضه غذاهای سنتی، بومی و بخش مسابقه است.

سلمانیان گفت: در بخش عرضه غذاهای سنتی و بومی، مراکز عرضه غذا، با عرضه غذاهای سنتی و بومی به بازدیدکنندگان به معرفی این‌گونه از غذاها می‌پردازند و در بخش مسابقه غذاهای سنتی و بومی، هر استان سه غذا، سه پیش‌غذا، سه دسر و سه دم‌نوش را برای بخش مسابقه معرفی می‌کند و آشپزها و مراکز تهیه غذا، غذاهای خود را برای شرکت در مسابقه در معرض داوری از نگاه مردم و کمیته داوران قرار می‌دهند.

وی افزود: انتخاب بهترین آشپز، بهترین رستوران هریک از استان‌های شرکت‌کننده و بهترین مرکز عرضه غذای استان ازجمله بخش‌های این جشنواره است و در پایان جشنواره با رأی‌گیری از مردم و نظر داوران در هر استان یک غذا، یک پیش‌غذا و یک دسر و یک دم‌نوش به عنوان شاخص‌ترین انتخاب و اعلام می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: مراکز عرضه غذایی شامل رستوران‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، رستوران‌های مراکز اقامتی شامل هتل، متل، مهمان‌پذیر، اقامتگاه‌های بوم گردی و اقامتگاه‌های سنتی، رستوران‌های موجود در مراکز تفریحی و گردشگری و واحدهای پذیرایی بین‌راهی امکان شرکت در این جشنواره را دارند.

به گزارش فارس؛ استان سمنان در سال گذشته با سه غذای اصلی شامل «ته‌چین گرمسار»، «دیگی سنگسر» و «سبزی‌پلوی سمنانی» در بخش مسابقه غذای اصلی شرکت کرد و سرآشپزهای استان سمنان با ارائه خوراک‌های بومی- محلی، رتبه‌های برتر رویداد گردشگری سفره ایرانی در مشهد را از آن خود کردند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر وشرکت در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری می‌توانند همه‌روزه و در ساعات اداری با شماره 33300817-33300075- 023 داخلی 162 تماس بگیرند.

برچسب ها: جشنواره ، گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار