رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت: امکان ثبت نام کلاس اولی هایی که در پایگاه های سنجش سلامت شرکت نکرده‌اند، در مدارس وجود ندارد.
کد خبر: ۴۶۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 29 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حسین محمدی، با اشاره به شرکت نزدیک به 17 هزار نفر از نوآموزان کلاس اولی در طرح سنجش سلامت تاکنون، اظهار کرد: 1726 نفر از این افراد مشکوک به مشکل شناسایی و برای بررسی بیشتر به پایگاه‌های سنجش سلامت استان ارجاع داده شده‌اند و مابقی بدون مشکل تشخیص داده شده اند.

محمدی افزود: 442 نفر مشکوک به مشکل بینایی، 379 نفر مشکوک به مشکل شنوایی، پنج نفر با مشکل جسمی حرکتی و 900 نفر با مشکل آمادگی تحصیلی به پایگاه‌های سنجش سلامت تخصصی ارجاع داده شده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه بیان کرد: نوآموزانی که در پایگاه‌های سنجش سلامت مشکوک به مشکل تشخیص داده شوند، برای بررسی بیشتر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع خواهند شد.

وی ادامه داد: در شهر کرمانشاه یک پایگاه تخصصی سنجش سلامت فعال بوده و در اکثر شهرستان های استان نیز پایگاه‌های تخصصی تشکیل شده اند و اگر هم نوآموزی در شهرستانی که پایگاه تخصصی ندارد مشکوک تشخیص داده شود، به نزدیک ترین پایگاه سنجش سلامت در سطح استان ارجاع خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه 32 پایگاه ثابت و سیار کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی در استان کرمانشاه بر عهده دارند، تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت در شهر کرمانشاه را هفت پایگاه دانست.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه با بیان اینکه امکان ثبت نام کلاس‌اولی‌هایی که در پایگاه‌های سنجش سلامت  شرکت نکرده‌اند در مدارس وجود ندارد، گفت: امسال با توجه به لینک شدن سامانه سنجش سلامت با سامانه سناد(سامانه ثبت نام مدارس)امکان ثبت نام نوآموزان جامانده از طرح سنجش سلامت وجود ندارد.

به گفته محمدی پایگاه‌های سنجش سلامت تا 20 شهریور ماه کار پذیرش نوآموزان کلاس اولی را انجام خواهند داد.

محمدی در ادامه پیش بینی تعداد نوآموزان کلاس اولی استان در سال تحصیلی پیش رو را بین 28 تا 30 هزار کلاس اولی دانست و افزود: سال گذشته بیش از 28 هزار نوآموز کلاس اولی در طرح سنجش سلامت شرکت کردند.

محمدی در ادامه اشاره ای هم به سنجش سلامت پیش دبستانی‌ها داشت و اظهار کرد: امسال شش پایگاه سنجش در شهرستان های کرمانشاه، هرسین، پاوه، اسلام آبادغرب، قصرشیرین و سنقروکلیایی کار سنجش سلامت پیش‌دبستانی ها را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: امسال برای حضور 9 هزار نوآموز پیش دبستانی در پایگاه‌های سنجش سلامت استان برنامه ریزی شده است.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار