معاون فنی عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زاهدان گفت: برای نخستین بار بیماری از چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان به منظور دسترسی به امکانات پزشکی بهتر امروز/سه شنبه/ با اورژانس هوایی به بیمارستان امام علی(ع) این شهرستان انتقال یافت.
کد خبر: ۴۷۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷ 01 August 2017


حسن شه بخش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خانم 27 ساله باردار 6 مرداد با علائم تب و زردی به بیمارستان امام علی(ع) چابهار مراجعه کرد.
وی بیان کرد: براساس تشخیص پزشک نوزاد این بیمار بعد از تولد در بیمارستان بستری شد اما مادر وی به دلیل وخامت حال به کما رفت.
وی ادامه داد: پس از هماهنگی های صورت گرفته تصمیم بر این شد تا این بیمار در کمترین زمان برای بهره گیری از خدمات پیشرفته بهداشتی و درمانی به زاهدان منتقل شود.
وی اضافه کرد: با توجه به وخامت حال بیمار انتقال وی با اورژانس هوایی در مدت 2 ساعت از چابهار به زاهدان امروز انجام شد در صورتی که در حالت عادی از طریق زمینی هفت ساعت انتقال بیمار طول می کشید.
معاون فنی عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زاهدان گفت: این بیمار بعد از فرود بالگرد اورژانس هوایی در محوطه بیمارستان امام علی(ع) این شهرستان بلا فاصله در بخش آی . سی . یو بستری شد.
شه بخش اظهار داشت: اوژانس هوایی از زمان راه اندازی تا کنون 370 مورد پرواز در حوزه دانشکده علوم پزشکی زاهدان انجام داده است.
وی افزود: 240 مادر باردار پر خطر از طریق اورژانس هوایی به بیمارستان ها انتقال یافتند که سبب نجات جان آنها شد.
وی ادامه داد: همچنین بقیه موارد خدمات دهی اورژانس هوایی مربوط به مجروحان سوانح رانندگی بوده است.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار