با تحلیلی بر اظهارات رییس ستاد انتخابات کشور؛
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به جزئیات این 22 نفر تصریح کرد: 2 معاون استاندار، 6 مدیر کل،‌2 معاون مدیرکل،1 سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری،‌5 فرماندار، 4 بخشدار و 1 شهردار از جمله کسانی بودند که از سمت خود استعفا دادند.
کد خبر: ۴۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 14 June 2015
معاون سیاسی وزیر کشور از استعفای 22 نفر از مقامات و مدیران آن وزارت خانه به منظور شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و تاکید وی مبنی بر اینکه بر اساس اعلام قبلی مدیران ستادی و استانی وزارت کشور می بایست تا اسفندماه استعفای خود را تقدیم می کردند نشان از آن دارد که به احتمال بسیار برخی از نامزدهای مطرح در انتخابات آتی استان وارد رقابت نخواهند شد.

به گزارش «تابناک بوشهر»، محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها، در پاسخ به این سؤال که تاکنون چه تعداد از مسئولان و مقامات وزارت کشور از جمله مدیران استانداری ها و فرمانداری‌ها برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا دادند گفت: با توجه به بخشنامه‌ای که از سوی وزیر کشور ابلاغ شد تمام مقامات و مدیران وزارت کشور که قصد شرکت در انتخابات مجلس را داشتند می‌بایست تا اسفند ماه سال گذشته استعفاء خود را تقدیم مقام بالاتر خود به جهت موافقت ارائه می‌کردند.

وی افزود: بر اساس این بخشنامه که هدف آن کاهش مشکلات اجرایی و دورکردن دولت از حاشیه‌ها در استفاده از منابع دولتی از انتخابات بود تاکنون 22 نفر از مقامات وزرات کشور شامل مدیران استانداری‌ها و فرمانداری‌ها از سمت خود استعفاء دادند که با تمام آن‌ها موافقت شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به جزئیات این 22 نفر تصریح کرد: 2 معاون استاندار، 6 مدیر کل،‌2 معاون مدیرکل،1 سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری،‌5 فرماندار، 4 بخشدار و 1 شهردار از جمله کسانی بودند که از سمت خود استعفا دادند.

 برپایه این گزارش و بنا بر اظهارات رییس ستاد انتخابات کشور اگر مدیران مجموعه وزارت کشور تصمیم به نامزدی در انتخابات آتی داشته باشند باید تا اسفندماه استعفا داده یا مراتب را اعلام می کردند که در مجموع 22 نفر اقدام به استعفا نموده اند با این حساب و به سبب اینکه هیچ یک از مدیران و مقامات بوشهری در وزارت کشور و یا استانداری و فرمانداری های استان تاکنون استعفا نداده اند به نظر می رسد حضور چهره هایی که پیش از این گفته می شد قصد ورود به عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را دارند منتفی باشد.

پیش از این در گمانه زنی های رسانه ای از چهره هایی چون؛ جوانشیر کدخداپور، معاون سیاسی استانداری فارس در حوزه دشتستان، یونس قیصی زاده و زرین فر در حوزه بوشهر، دیلم و گناوه و البته در خارج از استان نیز حقیقی معاون سیاسی استانداری برای حوزه انتخابیه ساوه مطرح شده بودند.

حال با این شرایط باید در روزهای آتی باقی مانده تا اوایل تیرماه که پایان موعد استعفاست باید دید که تغییری در این فهرست ایجاد خواهد شد یا نه.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار