کد خبر: ۴۷۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵ 13 August 2017
تسنیم نوشت: در حالی پروژه‌های مسکن مهر با موانعی همچون زیاده‌خواهی وزارت نیرو، ناتوانی برخی پیمانکاران، کروکشی و مطالبه پول اضافه از متقاضیان روبروست که دلالان مسکن با یک درخواست عجیب از مدیران دست‌اندرکار این طرح، باعث ایجاد حواشی جدیدی شده‌اند.

پروژه‌های مسکن مهر پردیس مطابق آنچه دیروز مدیرعامل شرکت عمران این شهر بیان کرد با موانعی بعضا عجیب و غریب برای افتتاح و تحویل مواجه هستند.  یکی از مواردی که در نشست روز گذشته به آن اشاره شد، زیاده‌خواهی وزارت نیرو به عنوان یکی از وزارتخانه‌های مجری در تامین زیرساخت‌های واحدهای مسکن مهر بود. با وجود احداث زیرساخت‌های مربوط به آب، برق، فاضلاب و... پروژه‌های مسکن مهر، اما وزارت نیرو از تحویل این زیرساخت‌ها خودداری می‌کند. این وزارتخانه درخواست مبالغی را از شرکت عمران می‌کند که به گفته مدیرعامل شرکت عمران پردیس وزارت نیرو در این ماجرا زایده‌خواهی می‌کند.

پیمانکاران ناتوان و کم‌توان نیز مورد دیگری است که روند تکمیل، افتتاح و تحویل واحدهای مسکن مهر را با کُندی مواجه کرده است. در این بین دریافت پول اضافه از متقاضیان مسکن مهر فاز 3 که سال‌ها از فروش اقساطی و تحویل واحدهای آنها می‌گذرد هم در نوع خود جالب است. کیسه دوختن برخی پیمانکاران برای متقاضیان، گروکشی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن و مطالبه پول اضافه از متقاضیان در فاز 3، گرفتاری‌های سازمان امور مالیاتی و دیوارهای حائل فاز 9 قدیم از جمله مصائبی است که واحدهای مسکن مهر پردیس با آن دست به گریبان هستند.

در این شرایط دلالان مسکن مهر نیز دست به کار شده‌اند و به دنبال بُز‌خری واحدهای این طرح هستند. برخی از این دلالان برای رسیدن به اهداف خود درخواست عجیبی از مدیران شرکت عمران پردیس داشته‌اند. آنها در حاشیه یکی از جلسات روزهای اخیر این شرکت خواستار دریافت شماره تلفن 80 هزار متقاضی مسکن مهر شده‌اند.

گویا جواب منفی به این افراد، واکنش‌های تندی را از سوی دلالان به همراه داشته و آنها یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت عمران پردیس را به صورت جدی تهدید کرده‌اند. به گفته مدیرعامل شرکت عمران پردیس تعدادی از این دلالان توسط نهادهای امنیتی شناسایی و از سوی پلیس دستگیر شده‌اند.

 آذرماه سال 92، دلالان مسکن با ارسال پیامک انبوه‌ به متقاضیان مسکن مهر پیشنهاد خرید واحدهای آنها را با قیمت حدود 50 درصد پایین‌تر از نرخ بازار را دادند. در آن زمان تسنیم در گزارشی به مسئله چگونگی دسترسی دلالان به شماره همراه متقاضیان پرداخت. به نظر می‌رسد رونق نسبی بازار مسکن، دلالان را به جنب و جوش واداشته و در حوزه پروژه‌های مسکن مهر دست به کار شده‌اند. با توجه به اتفاقات روی داده در سال 92، پیش‌بینی این‌که برخی متقاضیان مسکن مهر پیامک‌های پیشنهاد خرید واحد خود را از سوی دلالان در آینده‌ای نزدیک دریافت کنند دور از انتظار نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار