کد خبر: ۴۷۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶ 18 August 2017
حجت الاسلام قرائتی معجزه جاویدان خداوند را پاسخگوی تمام نیازهای بشری خواند و گفت: تجوید و قرائت باید همراه با تدبر در مفاهیم باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا،حجت‌الاسلام  محسن قرائتی، مفسّر قرآن کریم در مراسم اختتامیه مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن اداره کل اوقاف خراسان رضوی که در جوار حرم رضوی برگزار شد با اشاره به سوره «والعصر» و با بیان اینکه زمان با ارزش است و نباید آن را از دست داد، گفت: در تابستان 12 میلیون دانش‌آموز ، 5 میلیون دانشجو و 1 میلیون فرهنگی بیکار هستند، تعطیلات تابستان به اتمام می‌رسد امّا از این پتانسیل‌ها استفاده‌ای نمی‌شود.
وی افزود: زمانی که امام خمینی(ره) از ترکیه به عراق آمدند، برای دیدن ایشان به کاظمین عزیمت کردیم، امام پرده را کنار زد تا نور به داخل اتاق بیاید، اما مأموران مانع این کار شدند و امام(ره) تنها با یک نور چراغ در آنجا زندگی کرد و با همان نور اندک کتاب نوشت، لذا اگر مهارتی در ما وجود داشته باشد دیگر منتظر دولت نخواهیم ماند تا ما را به کاری مشغول کند.
حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه همه انسان‌ها نیاز به توصیه دارند، تشریح کرد: اوقاف تا به حال در زمینه قرآنی عملکرد خوبی از خود نشان داده است امّا باید در زمینه تدبر در قرآن کریم نیز موفق عمل کند که این نیاز با برگزاری جلسات تفسیر برطرف می‌شود.
این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه تجوید و قرائت باید همراه با تدبر در مفاهیم باشد، عنوان کرد: ما باید در همه امور، قرآن را در نظر بگیریم و هرچه که ضد قرآن بود به دیوار بکوبیم، لذا جرقه زدن مهم نیست بلکه باید با استفاده از پتانسیل‌های اوقاف، تبلیغات اسلامی، روحانیت و ... یک جریان درست کنیم.
وی با بیان اینکه تمام سوال‌ها را باید با قرآن پاسخ دهیم و با این کتاب الهی باید نفس بکشیم، ابراز کرد: این سوال به ذهن همه خطور می‌کند که چگونه می‌شود کودکی سه ساله به امامت برسد؟
این مفسر قرآن کریم در پاسخ به سوال خود اینطور بیان کرد: ابزار فلش، ساخته دست بشر است و با وجود کوچکی‌، می‌تواند در خود علم بسیاری را جای دهد و آن را به فلز دیگری انتقال دهد، پس خداوند که عقل انسان را آفریده نمی‌تواند به کودک سه ساله علم بیاموزد؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار