مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از فعالیت 455 واحد مرغداری در این شهرستان خبر داد و گفت: 24 درصد گوشت مرغ خراسان رضوی در سبزوار تامین می‌شود.
کد خبر: ۴۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 15 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی منصور برغمدی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فعالیت 455 واحد مرغداری در سطح شهرستان سبزوار اظهار داشت: در این مرغداری‌ها 4 میلیون و 200 هزار قطعه جوجه‌ریزی در ماه صورت می‌گیرد که به طور میانگین این میزان سالانه به 19 میلیون قطعه جوجه‌ریزی می‌رسد.

وی با بیان اینکه شهرستان سبزوار 21 درصد از گوشت مرغ استان را تامین می‌کند، تصریح کرد: وجود این ظرفیت مهم در شهرستان سبب شده تا ما امروز در شهرک صنعتی شماره 2 سبزوار شاهد استقرار 10 واحد کارخانه تولید خوراک دام و استقرار دو باب کشتارگاه صنعتی مرغ باشیم.

برغمدی با بیان اینکه شهرستان سبزوار در زمینه تولید گوشت قرمز نیز در استان صاحب برند و رتبه است، تصریح کرد: ما در حوزه تولید شیر و لبنیات در شهرستان نیز دارای رتبه هستیم و بر اساس آمار اعلام شده از سوی تولیدکنندگان روزانه بیش از 160 تن شیر در سبزوار تولید می‌شود که 130 تن از آن به خارج از شهرستان صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با تاکید بر ضرورت استقرار کارخانه‌های شیر و لبنیات در سبزوار افزود: اگر تعداد کارخانه‌های تولید لبنیات در شهرستان افزایش یابد شیر تولیدی در شهرستان فرآوری می‌شود که خود این مسئله شرایط توسعه اشتغال را نیز فراهم می کند.

برغمدی با اشاره به اجرای طرح پلاک‌گذاری تراکتورهای تولید شده از سال 84 تا سال 93 نیز گفت: این طرح در راستای ساماندهی این وسایل و ابزارهای کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ساخت مجتمع دامپروری در شهرستان سبزوار عنوان کرد: ظرفیت این مجتمع 165 هکتار است که اراضی آن از طریق اراضی ملی تامین شده و فاز نخست آن آماده بهره‌برداری است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با بیان اینکه 40 درصد از متقاضیان این مجتمع سرمایه‌گذاران هستند، افزود: در این مجتمع 107 واحد دامپروری پیش‌بینی شده که در اختیار متقاضیان و سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

برغمدی با اشاره به احداث یک باب مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان نیز اضافه کرد: این مجتمع در 60 هکتار ساخته می‌شود که 45 هکتار از این میزان مجتمع به صورت مکانیزه احداث می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت شهرستان در زمینه توسعه کشت گیاهان دارویی ادامه داد: یکی از سیاست‌های ما توسعه این بخش است که امیدواریم با کمک بخش خصوصی بتوانیم در این حوزه نیز به موفقیت‌هایی دست یابیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار