کد خبر: ۴۷۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 16 August 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید. 
 
شوخی‌های پینگ‌پونگی لاریجانی و کواکبیان

کواکبیان چهره‌ای بود که برای موافقت با کابینه پیشنهادی، پشت تریبون رفت. صحبت‌های او با حاشیه‌های جالبی همراه بود. مصطفي كواكبيان نماینده اصلاح طلب مجلس كه صحبت‌هايش بيشتر معطوف به مخالفت‌هاي مجتبي ذوالنور بود، گفت: مباحثی که بعضی از عزیزان مطرح می کنند خطبه های قبل از نماز جمعه است. اینجا مجلس است. كواكبيان همچنين در واكنش به آن بخش از صحبت‌هاي ذوالنور كه گفته بود« در حوزه فرهنگ، هر چه برنامه را مرور كردم تا رنگ و بويي از دين پيدا كنم، پيدا نكردم و اگر همين برنامه را بگوييم برنامه يك دولت سكولار و لائيك است، چه تفاوتي با جمهوري اسلامي داشت. 

در اين برنامه جاي دين كجاست؟»، با صراحت تأكيد كرد: اینکه ما بگوییم برنامه های دولت سکولار است یا معنی سکولار را نمی دانیم یا متوجه نیستیم که در راس این نظام مقام معظم رهبری هستند. اين نماينده اصلاح طلب در ميان صحبت ‌هايش به شوخي‌هاي نسبتا جدي لاريجاني كه هميشه بين آنها رد و بدل مي‌شود، اشاره اي داشت. 

او گفت: رهبری چند روز پیش حکم رییس جمهور را تنفیذ کردند و رییس جمهور را تایید کرده اند. به علاوه افتخار دولت یازدهم برنامه محوری است. من زمانی که از آقای لاریجانی لقب پرفسور گرفتم، گفتم که برنامه را با دولت هماهنگ کنید اما دولت با برنامه هماهنگ حرکت کرده است. زماني كه صحبت هاي همراه با فرياد كواكبيان در مقام موافق به پايان رسيد، رئيس مجلس مثل هميشه به شوخي با كواكبيان پرداخت. رئيس مجلس وقتي كه رنجبرزاده عضو هيأت رئيسه خواست نام نفر بعدي را براي قرار گرفتن پشت تريبون بخواند، با لحن خاص خود، گفت: يك مقدار اجازه بدهيد كه از صداي بلند ايشان-كواكبيان- زمانی بگذرد و يك آرامشي حاصل شود تا آقاي جهانگيري براي صحبت بيايند. [خنده ساير نمايندگان] خبرآنلاین

روایت حجاریان از خرید رأی نمایندگان

سعید حجاریان طی مطلبی با عنوان «قدرت به‌مثابه کالا» به «کالایی شدن» قدرت انتقاد کرده نوشت: کالایی شدن قدرت بسیار سخت‌جان است و پیشینه‌اش به فرماسیون‌های ماقبل سرمایه‌داری در اشکالی همچون تیول‌داری بازمی‌گردد. در تیول‌داری پادشاه ایالتی را به یک فرد تیول می‌داد و این فرد موظف می‌شد هرساله مقداری از عواید آن ایالت را به شاه بپردازد و در ازایش هرچه می‌خواست، بر سر رعیت می‌آورد. 

حجاریان در تشریح وضعیت کنونی نیز گفته است: و اما امروز ماجرا متفاوت شده است و ما شاهد آن هستیم که از طرفی بعضی از پست‌های سیاسی مانند وزارت، قضاوت، مدیریت‌کل، سفارت، ریاست بانک و... را از پیش می‌خرند و از طرف دیگر افراد را در جایگاه‌های مختلف همچون کالا در تملک خود درمی‌آوردند. 

وی با اشاره به مصادیقی از اقداماتی در دولت نهم و دهم که به‌گفته وی موجب خرید قدرت شده بود، تصریح کرده است: گمان نرود که سوءاستفاده از قدرت (power abuse) منحصر به دولت‌های نهم و دهم بوده است؛ پیشنیه این موضوع به ابتدای انقلاب بازمی‌گردد؛ چرا که طبقه ممتازه از همان آغاز شکل گرفت و رسوب کرد و هر دولتی که آمد لایه‌ای بر آن افزود تا بدانجا که در دولت فعلی نیز شاهدیم لایه جدیدی از این قشر بر قشور سابق افزوده و آن را ستبر کرده است. 
حجاریان درباره دولت دوازدهم نیز تأکید کرده است: گاه صدایی از منازعات بر سر تصرف منابع ملی به بیرون درز می‌کند، در گمانه‌زنی‌ها و پروسه چینش کابینه دوازدهم نیز مشاهده کردیم که یکی از وزرا میان معاونین خود تقسیم کار کرد و به آنان مأموریت داد که با نمایندگان لابی کنند و رأی اعتماد آنها را بخرند. وی همچنین درباره آنچه خرید رأی در انتخاب شهردار تهران می‌خواند نیز گفته است: در جریان معرفی گزینه‌های شهرداری تهران نیز بعضی برای کسب منصب چنین تقلایی می‌کنند و می‌خواهند با تعرفه مشخص رأی شورای شهر یا رابطین با اعضا را بخرند. /تسنیم

سید حسن خمینی: هیچ دخالتی در امور دانشگاه آزاد ندارم
 
مرتضی اشراقی نوشت: «وقتى حوزه ها تعطیل مى شوند، فرصتى فراهم مى آید تا دید و بازدیدها شکل گیرد و هم نشینى هاى عالمان دین صورت پذیرد. جلساتى که با بحث هاى علمى و حاشیه هاى خاص خود همراه است. امروز به همراه پدر همسرم حضرت آیت الله دوستى زنجانى و دو تن از باجناق هاى عزیزم آقاى مهندس شاهرخى و آقاى دکتر حسینى به دیدن حاج حسن آقا رفتیم. محفل انسى بود. از زمره بحث هاى امروز، بحث زیاد شدن شهریه ى دانشگاه آزاد بود. با اینکه مى دانستم از حاج حسن آقا جویاى حضورشان در جلسات هیأت امنا و هیأت مؤسس دانشگاه شدم و ایشان گفتند چندین ماه است که از حضور در این جلسات معذورند و در امور دانشگاه هیچ دخالتى ندارند. نگرانى نسبت به آینده دانشگاه آزاد در میان اهل اندیشه و مطلعین از امور فزاینده است.»/جماران

آیت‌الله هاشمی را از دست دادیم، چون نجات‌غریقی در استخر نبود

مصطفی میرسلیم در مجمع عمومی سالیانه هیأت نجات غریق و غواصی خراسان رضوی اظهار کرد: فعالیت‌های خوبی در زمینه نجات غریق و غواصی در خراسان رضوی صورت گرفته اما به این معنا نیست که وضعیت مطلوب باشد. وی افزود: انتظار دارم نظارت و توجه به اماکن آبی و مجموعه‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی افزایش یابد، نباید استخری در مشهد باشد که شما از آن اطلاع نداشته ‌باشید، بدون شک جان یک نفر هم عزیز است. میرسلیم با اشاره به غرق شدن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در استخر گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را از دست دادیم زیرا ایشان در استخری بدون منجی حضور داشتند، زمانی که از این موضوع مطلع شدم، گفتم چرا ما از این مسئله خبر نداشتیم. میرسلیم تأکید کرد: هزینه برای ایمنی مردم هزینه اضافی و بی‌دلیلی نیست. باید بیشتر توجه کنید و از مسئولان بخواهید و تلاش کنید تا ناجیان در تمامی اماکن آبی حضور داشته ‌باشند. /ایسنا

نعمت زاده خداحافظی کرد

محمدرضا نعمت زاده با صدور پیامی ضمن خداحافظی از همکاران خود در وزارت صنعت، معدن و تجارت مراتب سپاس خود را از زحمات آن ها در راستای تحقق برنامه‌های وزارتخانه در چهار سال اخیر، ابراز کرد. 

متن پیام نعمت زاده به شرح زیر است: 

همکاران وزارتخانه
با سلام
از آنجا که در آستانه ایام پایانی دولت یازدهم می‌باشیم و مجال دیدار حضوری تمامی عزیزان در فرصت باقیمانده فراهم نیست، بدینوسیله مراتب سپاس خود را از زحمات ارزشمند یکایک همکاران محترم که در راستای تحقق برنامه‌های وزارت‌خانه طی چهار سال اخیر، بی دریغ و خالصانه مبذول داشته‌اید ابراز نموده، همگامی شما را در دستیابی به اهداف پیش روی ارج نهاده و با تشکر مجدد از این همراهی، سلامت، عزت و توفیقات افزون خود و خانواده معززتان را از درگاه خداوند سبحان مسألت می نمایم. 
محمدرضا نعمت زاده

شکایت سفارت ایران از یک روزنامه کویتی

پارلمان کویت در صفحه رسمی توییتر اعلام کرد: سفارت ایران در کویت از یک روزنامه کویتی به دلیل انتشار اخبار دروغین و متهم کردن سفارت به دست داشتن با متهمان باند العبدلی شکایت کرده است. رسانه‌های کویتی و نیز برخی رسانه‌های خارجی در هفته‌های گذشته به ویژه پس از آن‌که موضوع کاهش روابط ایران و کویت و نیز همراهی این کشور با سیاست‌های عربستان در منطقه و در قبال ایران مطرح شد، روزانه گزارش‌ها و اخباری را به طور غیر دقیق علیه ایران منتشر می‌کنند که با واکنش مقامات کشورمان رو به رو شده است. /ایسنا

علوی لیست اموالش را تحویل مجلس داد

محمود صادقی رئیس فراکسیون شفاف سازی مجلس در صفحه توییتر خود نوشت: امروز وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات، با تحسین ابتکار عمل فراکسیون شفاف سازی، فرم تکمیل شده فعالیت اقتصادی خود را تحویل داد. 

کولایی برنامه‌های خود برای شهرداری را به نجفی داد
 
الهه کولایی با گزینه نهایی شورای منتخب پنجم برای شهرداری تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار کولایی ضمن ارائه برنامه‌های خود برای اداره شهر تهران به دکتر نجفی، برای همکاری با شهردار و شهرداری در دوره جدید اعلام آمادگی کرد. 

اعلام آمادگی نیکزاد برای مناظره با آخوندی
 
علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی پیرو دعوت شبکه 3 سیمای جمهوری اسلامی ایران برای مناظره پیرامون مسکن مهر با آخوندی وزیر مسکن دولت یازدهم طی نامه‌ای اعلام کرد: پس از تعیین تکلیف موضوع رأی اعتماد و استقرار وزیر محترم راه و شهرسازی دولت دوازدهم، در فضایی صمیمی، فنی و به دور از هیجانات سیاسی آمادگی حضور و مناظره را خواهم داشت. 

نتایج فینال «خنداننده‌شو» لو رفت؟!
 
یک سایت خبری مدعی شد که از نتایج فینال مسابقه خنداننده شو اطلاع دارد. سایت خبری کافه سینما در خبری مدعی شد که از نتایج نهایی مسابقات خنداننده شو اطلاع دارد. در خبر این سایت آمده است: امشب نتیجه فینال برنامه خنداننده شو، اعلام خواهد شد. نام برنده به دست کافه سینما رسیده، و علاقه‌مندانی که می‌خواهند از این نتیجه همزمان با پخش برنامه مطلع شوند، این پست را نخوانند. میثم درویشان‌پور، برنده فینال خنداننده شو خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار